۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۳۶

شرکت ویرجین‌گالکتیک می‌تواند مسافران را به فضای زیرمداری بفرستد

ایتنا - با مجوز جدید اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، ویرجین‌گالکتیک یک قدم تا تبدیل شدن به یک خط فضاپیمای کامل، نزدیک‌تر شد.
شرکت ویرجین‌گالکتیک می‌تواند مسافران را به فضای زیرمداری بفرستد
نمایندگان شرکت ویرجین‌گالکتیک هفته گذشته اعلام کردند که اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده مجوز حمل و نقل فضایی این شرکت را به‌روز کرده و به آن اجازه می‌دهد علاوه بر سرنشین، در ازای دریافت هزینه، مشتریان را نیز سوار بر سفینه به پرواز در آورد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Space، هفته گذشته نیز ویرجین‌گالکتیک تأیید کرد که جدیدترین پرواز آزمایشی هواپیمای فضایی این شرکت با نام VSS Unity که در روز ۲۲ ماه مه انجام شد، به تمام اهداف اصلی خود دست یافته و بدین ترتیب این شرکت در مسیر انجام مجموعه جدیدی از مأموریت های آزمایشی دیگر قرار گرفته است.
 
مایکل کولگزایر (مدیرعامل این شرکت پروازهای فضایی) در همین ارتباط در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پرواز بدون نقص انجام شد و بر ایمنی و ظرافت سیستم پرواز ما صحه گذاشت. صدور مجوز پرتاب تجاری از سوی اداره هوانوردی فدرال به همراه با موفقیت پرواز آزمایشی روز ۲۲ مه، به ما اطمینان می‌دهد که در تابستان امسال به سمت اولین پرواز آزمایشی با سرنشین پیش برویم».
 

گفته می‌شود هواپیمای فضایی VSS Unity با ظرفیت شش سرنشین و دو خلبان، توسط یک هواپیمای مخصوص به نام WhiteKnightTwo به بالا حمل خواهد شد. سپس هواپیمای فضایی فوق در ارتفاع نزدیک به ۵۰ هزار پا آزاد خواهد شد تا خودش را به فضای زیرمداری برساند و سپس برای فرود بصورت تنها، به سمت پایین خواهد رفت.
 
گفتنی است هواپیمای فضایی VSS Unity تا به امروز سه پرواز آزمایشی در فضای زیرمداری انجام داده است. دو مأموریت اول در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ و ماه فوریه سال ۲۰۱۹ به پرواز در آمدند.
 
البته بناست به زودی سه پرواز آزمایشی دیگر نیز انجام شوند و این شرکت امیدوار است تابستان یا اوایل پاییز امسال بتواند آنها را به انجام برساند. انتظار می‌رود یکی از این مأموریت های آزمایشی، آقای ریچارد برانسون (بنیانگذار میلیاردر گروه ویرجین) را نیز به عنوان سرنشین با خود به همراه داشته باشد.
کد مطلب: 65420
نام شما
آدرس ايميل شما