۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱

سازمان‌های دولتی آلمان موظف به ترک فیس‌بوک و اینستاگرام شدند

ایتنا - کمیسیونر حفاظت از داده‌ها و آزادی اطلاعات آلمان در نامه‌ای به سازمان‌های دولتی این کشور توصیه کرده تا پایان سال صفحات فیس‌بوک خود را تعطیل کنند.
سازمان‌های دولتی آلمان موظف به ترک فیس‌بوک و اینستاگرام شدند


سازمان‌های دولت آلمان تا پایان امسال باید صفحات فیس‌بوک خود را تعطیل کنند. این در حالی است که کمیسیونر حفاظت از داده‌ها و آزادی اطلاعات آلمان اعلام کرد شبکه اجتماعی مذکور برای همخوانی با قوانین آلمان و اتحادیه اروپا تغییرات لازم در عملکردش را اعمال نکرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، اولریش کلبر کمیسیونر فدرال حفاظت از داده‌ها و آزادی اطلاعات آلمان در نامه‌ای به وزارت خانه‌ها و سازمان‌های دولتی اعلام کرد فیس بوک هیچ روشی برای مدیریت صفحات مؤسسات ارائه نکرده که با قوانین اتحادیه اروپا همخوانی داشته باشد.

همچنین اپلیکیشن‌هایی مانند کلاب هاوس، تیک تاک و اینستاگرام نیز با چنین کمبودهایی روبرو هستند. در همین راستا کلبر به سازمان‌های دولتی توصیه کرده تا زمان تکمیل تحقیقاتش از این اپلیکیشن‌ها نیز استفاده نکنند.

در همین راستا سخنگوی فیس بوک در ایمیلی نوشت: ما بخش Page Insights را به روزرسانی و وظایف فیس بوک و اپراتورهای وب سایت را در پایان ۲۰۱۹ میلادی شفاف سازی کردیم. سوالات مربوط به شفافیت فراوری اطلاعات نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته کلبر به هیچ وجه نمی‌توان یک «فن پیج» یا صفحه طرفداران را به شیوه‌ای مدیریت کرد که اطلاعات خصوصی کاربران به ایالات متحده آمریکا منتقل نشود. حال آنکه اطلاعات خصوصی کاربران را فقط می‌توان به منطقه‌ای منتقل کرد که قوانین آن هم ارز با قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا باشد که البته قوانین آمریکا چنین ویژگی ندارد.

دولت آلمان سعی کرد تا در این زمینه ضمانتی از فیس بوک دریافت کند، اما شرکت آمریکایی این کار را انجام نداده است.

در نامه کلبر به سازمان‌های دولتی آمده است: با توجه به نقض مداوم قوانین حفاظت از اطلاعات توسط این شرکت، نباید وقت را تلف کرد. اگر شما فن پیجی در فیس بوک دارید، قویاً توصیه می‌کنم تا پایان سال آن را تعطیل کنید.
کد مطلب: 65352
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
تو کشور ما سازمان ها ی عادی که هیچ نظامی ها هم توی اینستا پیج دارند، اصلا اندازه یه نخود تو این کشور رعایت نمیکنن همه سرخوشن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام