۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۳

واکنش آذری جهرمی به اظهارات کاندیداها درباره رفع فیلتر توییتر

ایتنا - ​​​​​​​وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینکه برخی قبلا انتقاداتی به پلتفرم‌ها و حضور در شبکه‌های مجازی داشتند و امروز از این فضا استفاده می‌کنند، اتفاق خوبی است.
واکنش آذری جهرمی به اظهارات کاندیداها درباره رفع فیلتر توییتر


محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به توییت اخیر سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در راستای ضرورت  رفع فیلتر توئیتر و یا حضور سید ابراهیم رئیسی دیگر کاندیدای انتخابات در این شبکه اجتماعی، اظهار کرد: به نظرم می‌رسد که این اتفاق خوبی است که امسال با شیوع کرونا انجام شده و برای حفظ سلامتی مردم تبلیغات انتخاباتی هم مانند آموزش، سلامت و تجارت مردم بر فضای مجازی متمرکز است و ستادهای انتخاباتی و شخص کاندیداها هم از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وی ادامه داد: اینکه برخی قبلا انتقاداتی به پلتفرم‌ها و حضور در شبکه‌های مجازی داشتند و امروز از این فضا استفاده می‌کنند، اتفاق خوبی است.

جهرمی یادآور شد: ما سه چهار سال بد و بیراه شنیدیم که چرا از شبکه‌های اجتماعی  استفاده می‌کنید و چرا در فضای مجازی حضور دارید؛ امروز همان‌هایی که انتقاد می‌کردند استفاده و ترویج می‌کنند، نباید این را تخطئه کنیم که چرا استفاده می‌کنند، باید از این فرصت استفاده کنیم و حرف درست یا کار درست و حضور جریان‌ساز درست را باید تقویت کرد و قدر دانست؛ حتما هم این کارهای خوبی که انجام می‌دهند را تعریف کنید، نقد نکنید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این اقدام خوبی است؛ چراکه مردم در فضای مجازی هستند و این عرصه فرصت بی‌نظیری برای صحبت کردن مسئولان با مردم است تا زمینه‌ای برای شنیدن صحبت‌های مردم توسط کاندیداها باشد؛ لذا اینکه این مسئولان و کاندیداهای عزیز آمدند در این فضا و از آن استفاده می‌کنند، فرصت خوبی است و باید استقبال کرد.

وی یادآور شد: اینکه منجر به رفع فیلتر شود یا نه مشخص نیست اما وقتی خودشان استفاده می‌کنند، می‌تواند یک نشانه‌های خوبی باشد از یک افق رو به جلو و خوبی در آینده که ان‌شاءالله گشایش‌هایی انجام شود.

وی درباره فیلترینگ توئیتر و حکم شورای عالی امنیت ملی در این زمینه نیز گفت: آن چیزی که در رابطه با توئیتر یا شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود دقیق نیست، شورای عالی امنیت ملی براساس قانون نمی‌تواند حکم به انسداد طولانی‌مدت بدهد، اما در یک بحرانی ممکن است که بگویند چند روز قطع کنید و بعد وصل کنید مانند اتفاقاتی که این سال‌ها رخ داده است؛ بنابراین حکم فیلترینگ را نه شورای عالی فضای مجازی نه شورای عالی امنیت ملی هیچکدام صادر نکرده‌اند.

وی گفت: توئیتر در سال ۸۸ در بدو تشکیل کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در این کارگروه فیلتر شد. ما هم بنابر همان مصداق ۶ وزیر و دو نماینده مجلس درخواست دادیم که این موضوع مجددا در کارگروه بحث شود اما تا امروز از سوی دبیرخانه در دستور کار قرار نگرفته است؛ البته این فضای کنونی فضای امیدواری است، ان‌شاء‌الله این اتفاق رخ بدهد ما هم از این سیگنال‌های مثبت استقبال می‌کنیم.

جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون پرونده‌ای که برای او تشکیل شده است و اینکه شاید با رفع فیلتر پرونده هم مختومه شود، گفت: پرونده مکانیزم دیگری دارد، بازپرس صدا کرده، یک بار ۳-۴ ساعت بازجویی شدیم، اکنون در حال ارسال و دریافت لایحه‌های دفاعیه هستیم، چند بار فرستادیم و پاسخ دادیم اما روال پرونده فکر نمی‌کنم به این بحث انسداد یا باز شدن فضای مجازی ارتباط داشته باشد.
کد مطلب: 65129
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
نه برای فیلتر و نه برای رفع فیلتر شما کاره ای نیستید. دوما شبکه اجتماعی خوبه وقتی که پاسخگو مردم باشید نه اینکه مثل بچها شروع کنید به لودگی برای جمع کردن فالوور و یادتون بره وزیرید
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام