۰
plusresetminus
شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵
رپرتاژ آگهی

جاذبه های گردشگری زیبا در سفر به کیش و استانبول

این روزها غواصی تنها اختصاص به غواصان حرفه ای ندارد چرا که افراد معمولی نیز با نیم ساعت آموزش دیدن می تواند به دل آب های آزاد بزنند و در اعماق خلیج فارس غواصی کنند.
جاذبه های گردشگری زیبا در سفر به کیش و استانبول
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



پارک گلخانه استانبول
اگر قصد آن را دارید که از کهن ترین پارک استانبول -که از نظر بسیاری از گردشگران زیباترین پارک استانبول نیز محسوب می شود- دیدن کنید و از فضای دل انگیز و آرامش‌بخش آن بهره‌مند گردید، به خیابان کندی سری بزنید تا تماشاگر بخشی از طبیعت سرسبز و شگفت انگیز استانبول باشید: پارک گلخانه استانبول؛ پارکی واقع در مکانی مملو از سازه های بدترکیب شهری که با مناظر سرسبز و دلربای خود زیبایی و تعادل را به شهر استانبول بازگردانده است. این پارک در طول دوران فرمانروایی عثمانی، بخش بیرونی باغ توپکاپی را تشکیل می داد و منحصرا در اختیار پادشاهان و شاهزادگان بود، اما در قرن شانزدهم میلادی در دسترس عموم قرار گرفت و به محل برگزاری بسیاری از جشنواره ها مبدل گردید. موقعیت مکانی مناسب پارک سبب شده است که امکان تماشای نمای ۳۶۰ درجه ای از دریای مرمره، منطقه شاخ طلایی و تنگه استانبول برای بازدیدکنندگان میسر شود.
نشانی: Cankurtaran, Kennedy Cd., 34122 Fatih/Istanbul, Turkey.

پارک ییلدیز
این مکان در تور لحظه آخری استانبول پیشنهادی سفر باتو ،  که در اواخر قرن هجدهم جنگلی وسیع و شکارگاه بسیاری از فرمانروایان عثمانی بود، در دوران حکمرانی سلطان ابوحمید دوم -در زمانی که او قصد داشت از دلما باغچه به کاخ ییلدیز نقل مکان کند- به پارکی سرسبز مبدل گشت. امروزه ییلدیز یکی از زیباترین و کهن ترین پارک استانبول بشمار می رود و به دلیل قرار گرفتن در منطقه معروف و تاریخی بشیکتاش استانبول و اشراف داشتن بر تنگه بسفر، مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. بازدید از این پارک را در فصل بهار و تابستان، زمانی که پارک جامه رنگارنگ و زیبای خود را به تن کرده و با مناظر شگفت انگیز خود دلربایی می کند، به شما عزیزان توصیه می کنیم.
نشانی: Yildiz, 34349 Besiktas/Istanbul, Turkey

پارک مینیاتورک
وقت کافی برای بازدید از تمام جاذبه های استانبول ندارید؟ مهم نیست، کافی است به منطقه بیوغلو استانبول بروید و از پارک مینیاتورک دیدن کنید تا نسخه بازسازی شده تمامی سازه ها و جاذبه های دیدنی و تاریخی این شهر شگفت انگیز را در مقیاسی کوچک تماشا کنید. بیش از صد ماکت مینیاتوری در فضای سرسبز و دل انگیزی به وسعت ۶۰ هزار متر مربع گنجانده شده است تا کلکسیون کاملی از جاذبه های دیدنی ترکیه در معرض بازدید شما قرار گیرد. جالب است بدانید که هرکدام از این ماکت های مینیاتوری بسیار هنرمندانه و با زیبایی و ظرافت بسیار زیادی طراحی شده اند و به مدل اصلی خود شباهت بسیاری دارند.
نشانی: Ornektepe, Imrahor Cd. No:7, 34445 Beyoglu/Istanbul, Turkey.
 
پارک امیرگان
اگر در ماه آوریل از استانبول در تور ارزان ترکیه دیدن کردید، به هیچ وجه جشنواره گل های لاله پارک امیرگان را از دست ندهید. جلوه تماشایی پارک امیرگان در این ماه چنان مسحورکننده و اعجاب انگیز است که برخی از گردشگران برای دیدن این پارک بلیط هواپیما استانبول را خریداری می کنند. البته این بدان معنا نیست که امیرگان در دیگر ماه های سال چیزی برای عرضه ندارد؛ این پارک با مساحتی بیش از ۴۰۰ هزار مترمربع و برخورداری از امکاناتی نظیر مسیرهای پیاده روی، زمین بازی، دریاچه زینتی و مناظری زیبا و شگفت انگیز قادر است هر گردشگری را در هر زمانی از سال شیفته و مجذوب خود کند.
نشانی: Emirgan Sokak, İstanbul, 34467, Turkey
 
پارک فتحی پاشا استانبول
فتحی پاشا از جاذبه ‌های طبیعی خوش‌ منظره و نامی شناخته شده برای گردشگران خوش ‌گذران و عاشقان پیک‌نیک در استانبول است. این پارک که وسعتی بیش از ۱۶ هکتار از شهر دیدنی استانبول را به خود اختصاص داده است، یکی از بزرگ ‌ترین فضاهای سبز استانبول بشمار می ‌رود. هوای مطبوع، فضای دل ‌انگیز و مناظر دیدنی پارک برای کمپ زنی و گذراندن عصری خاطره ‌انگیز در دل طبیعت بسیار مناسب بوده و این پارک را به پاتوق بسیاری از طبیعت دوستان مبدل ساخته است. خوب است بدانید که این پارک به تازگی نوسازی شده و امکانات بسیاری نظیر کافی ‌شاپ و رستوران برای رفاه حال بازدیدکنندگان در طی فرآیند بازسازی بدان افزوده شده است.
نشانی: Uskudar/Istanbul, Turkey
 
قایق های بادبانی در کیش
قایق جزو عمومی ترین چیزهایی که در مناطق دریایی وجود دارد ولی قایق های کیش چنان تنوعی دارند که انواع تفریحی آن تقریبا برای هر سلیقه و سن و سالی پاسخگوست. قایق های پدالی، قایق های موتوری، قایق های تندرو و قایق های بادبانی جزو عمومی ترین و پر طرفدارترین قایق های موجود در اسکله های تفریحی کیش محسوب می شوند. این قایق های تفریحی غیر از قایق هایی است که مردم بومی برای ماهیگیری و مصرف شخصی استفاده می کنند.

قایق کف شیشه ای در کیش
قایق های کف شیشه ای  در تور لحظه آخری کیش  یا آکواریوم جزو جذاب ترین قایق های تفریحی می باشند چرا که لذتِ سواری با آن ها تنها به چرخ زدن در آب های آزاد نیست بلکه می توان از طریق آنها، آبزیان دریایی را نیز مشاهده کرد. قایق های آکواریومی تنوع زیادی دارند و به همین مناسبت قیمت بلیت آن ها متفاوت است. بعضی از کشتی های تفریحی جزیره کیش نیز آکواریومی هستند و از طریق آن ها می توان به صورت کامل زیر آب و ماهی ها و مرجان ها را مشاهده نمود.

کشتی آکواریوم کیش
از کشتی های آکواریومی کیش می توان به شناور آکواریوم اشاره کرد که در واقع یک نوع زیر دریایی است. شناور آکواریوم کیش تا عمق سه متری زیر آب می رود و امکان تماشای آبزیان دریایی را فراهم می کند. کشتی آکواریوم طوطیا و کشتی آکواریوم گردشگر از شناورهایی هستند که این امکان را فراهم می کنند.
کایت بوردینگ در کیش
کایت را در نگاه اول با اسکی روی آب اشتباه می گیرند ولی از آنجا که چیزی شبیه به پاراگلایدر به آن نصب است، داستانش با اسکی های معمولی فرق می کند. با کایت نیز می توان نوعی اسکی روی آب را تجربه کرد. کایت بوردینگ تفریحی حرفه ای است و برای مبادرت به آن باید عضلاتی ورزیده و آمادگی جسمانی زیاد داشته باشید.
اخبار مربوط به تهران زیبا را در سایت شهر بخوانید.

غواصی در کیش
غواصی از تفریحات آبی کیش محسوب می شود. این روزها غواصی تنها اختصاص به غواصان حرفه ای ندارد چرا که افراد معمولی نیز با نیم ساعت آموزش دیدن می تواند به دل آب های آزاد بزنند و در اعماق خلیج فارس غواصی کنند. پوشش مرجانی ساحل شرقی کیش بهترین مکان برای غواصی است. غواصی در کیش در سطوح اسنورکلینگ و نایت دایو برگزار می شود و امکان عکاسی ماکرو از افراد نیز در زیر آب فراهم است.
 
 
کد مطلب: 65028
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام