۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۸

آداپتور برق از جعبه آیفون حذف می‌شود

ایتنا - ​​​​​​​شرکت اپل اعلام کرد تصمیمش برای توقف عرضه آداپتور برق به همراه محصولاتی نظیر آیفون ۱۲ در مصرف ۸۶۱ هزار تن فلزات شامل مس، روی و قلع صرفه‌جویی خواهد کرد.
آداپتور برق از جعبه آیفون حذف می‌شود


این شرکت آمریکایی اعلام کرد حذف آداپتور برق اجازه می‌دهد جعبه آیفون ۱۲ کوچکتر شود و این شرکت این دستگاه‌ها را به شکل کارآمدتری ارسال کند و ظرفیت پالت‌های مخصوص حمل جعبه‌های آیفون ۱۲  حدود ۷۰ درصد بیشتر خواهد شد.

 به گزارش ایتنا از ایسنا،  اپل در گزارش پیشرفت محیط زیستی ۲۰۲۱ خود که سال مالی ۲۰۲۰ را تحت پوشش قرار می‌دهد، ادعای مذکور را مطرح کرد. اپل سال گذشته انتشار دی اکسید کربن حاصل از فعالیتهایش را به ۲۲.۶ میلیون تن در مقایسه با ۲۵.۱ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ کاهش داد. همچنین مصرف انرژی را ۱۳.۹ میلیون کیلووات ساعت کاهش داد.

لیزا جکسون، نایب رئیس محیط زیست، سیاست و ابتکارهای اجتماعی اپل در مقدمه این گزارش اظهار کرد: به عنوان یک شرکت ما با فوریت بیشتری نسبت به گذشته برای ایجاد یک آینده قوی‌تر و سالم‌تر برای سیاره و مردم مان اقدام کرده‌ایم. در سال ۲۰۲۰ این به معنای پیشرفت واقعی در مبارزه علیه تغییرات اقلیمی بوده است. اپل به یک شرکت کربن خنثی برای فعالیت های جهانی خود تبدیل شده و متعهد است تا سال ۲۰۳۰ کل ردپای خود از زنجیره تامین گرفته تا استفاده از محصولاتی که این شرکت تولید می‌کند را کربن خنثی کند. محصولاتی که اکنون استفاده می کنیم مواد بازیافتی بیشتری نسبت به گذشته دارند که شامل استفاده ۴۰ درصد مواد بازیافتی در مک بوک ایر با صفحه نمایش رتینا و ۹۹ درصد تنگستن بازیافتی در آیفون ۱۲ و سری ششم اپل واچ است.

در این گزارش خاطرنشان شده است این کار در لابراتوار بازیافت مواد اپل در تگزاس برای بازیافت موادی مانند عناصر خاکی نادر، فولاد و تنگستن از آیفونهای بازیافتی انجام گرفته است. اپل اعلام کرد یک تن موادی که ربات تجزیه کننده دیزی از آیفون‌ها جمع آوری کرده است، به اندازه ۱۵۰ تن سنگ معدنی استخراج شده، طلا و مس داشته است.

این شرکت همچنین اعلام کرد که با این اقدامات ۳۹ هزار تن زباله الکترونیکی سال گذشته به گورستانهای زباله راه پیدا نکرد. تراشه M۱ اپل برای کارآمدی بیشتر نیرو طراحی شده و این شرکت اعلام کرده استفاده از این پردازنده در مک مینی مجموع تاثیر کربن این سیستم را ۳۴ درصد کاهش می دهد. در این بین به دلیل سوئیچ به آداپتوری که مصرف نیروی بهینه تری دارد، نسل هشتم آی پد، ۶۶ درصد انرژی کمتری از آنچه که رتبه بندی انرژی استار ایجاب می کند، نیاز خواهد داشت. حدود ۱۲ سال گذشته اپل میانگین مصرف انرژی در محصولاتش را ۷۰ درصد کاهش داده است.

بر اساس گزارش انگجت، گزارش اپل همچنین به ابتکارهایی اشاره کرده که پیش از این شناخته شده بودند مانند دیتاسنترهای اپل که به طور کامل از برق تجدیدپذیر استفاده می‌کنند و سرمایه‌گذاری اخیر به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار که این شرکت برای حذف دی اکسید کربن از جمله از طریق جمع آوری کربن انجام داده است.
کد مطلب: 64713
برچسب ها: آیفون آداپتور
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام