۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
Nuance گران‌ترین خرید مایکروسافت پس از لینکدین:

مایکروسافت شرکت Nuance فعال در زمینه سلامت و هوش مصنوعی را ۱۹/۷ میلیارد دلار خرید

ایتنا - شرکت نیوآنس (Nuance) راهکارهایی را ارائه می‌کند که به افراد اجازه می‌دهد تا بتوانند قابلیت کمک کردن به دیگران را به طور چشمگیری بهبود ببخشند.
مایکروسافت شرکت Nuance فعال در زمینه سلامت و هوش مصنوعی را ۱۹/۷ میلیارد دلار خرید
شرکت مایکروسافت پس از تلاش‌های فراوان سرانجام موفق شد تا کمپانی فعال در زمینه فناوری تشخیص گفتار Nuance را به قیمت 16 میلیارد دلار خریداری کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnbc، مایکروسافت در روز دوشنبه اعلام کرد که سعی دارد تا کمپانی تشخیص گفتار Nuance را به قیمت 56 دلار برای هر سهم خریداری کند. این رقم حدود 23 درصد بالاتر از قیمت بسته شدن سهام این شرکت در روز چهارشنبه است.

البته ارزش نهایی این قرارداد (با در نظر گرفتن بدهی‌ها) مجموعا حدود 19/7 میلیارد دلار برآورد شده است، که بزرگ‌ترین خرید مایکروسافت پس از تصاحب لینکدین به حساب می‌آید.
 
این اقدام جدید مایکروسافت نشان دهنده آن است که این کمپانی تا حدودی رشد خود را در گرو خریدن کمپانی‌های دیگر می‌داند. همچنین گفته می‌شود که مایکروسافت قصد دارد تا نرم‌افزار چت دیسکورد را نیز به قیمت 10 میلیارد دلار بخرد.
علاوه بر این، مایکروسافت در سال گذشته تلاش کرد که کسب و کار آمریکایی تیک تاک را نیز به قیمت 30 میلیارد دلار خریداری کند که البته در این زمینه شکست خورد.
 
قرارداد خرید شرکت نیوآنس (Nuance) دومین خرید گران مایکروسافت از زمان خرید لینکدین است که به قیمت 26 میلیارد دلار در سال 2016 انجام شد. این کمپانی در ماه گذشته نیز کمپانی بازی سازی زنیمکس را به قیمت 7.6 میلیون دلار خرید.
جالب است بدانید که خرید Nuance توسط مایکروسافت باعث شد که سهام این شرکت در روز دوشنبه 15.95 درصد رشد کند. همچنین سهام مایکروسافت نیز رشد اندکی را تجربه کرد.
 
انتظار می‌رود که فعالیت‌های کمپانی Nuance در راستای آن بخش از کسب و کار مایکروسافت باشد که به دولت‌ها و تجارت‌ها خدمات‌دهی می‌کند. این کمپانی با فروش ابزار تشخیص و رونویسی از گفتار در ملاقات با پزشکان، تماس‌های خدمات پس از فروش و پیام‌های صوتی کسب در آمد می‌کند.

مایکروسافت در اطلاعیه خرید Nuance اظهار داشت که فناوری این کمپانی به منظور بهبود محصولات ابری مراقبت از سلامت در مایکروسافت که در سال گذشته رونمایی شد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 
 
ساتیا نادلا به عنوان مدیر ارشد اجرایی مایکروسافت، ابزار مراقبت از سلامت Nuance را کلید اصلی خرید این شرکت دانست.
او در این رابطه اظهار داشت که: «ما به خصوص در زمینه شاهد افزایش سرعت چشم‌گیر تحول دیجیتال مراقبت از سلامت بودیم. زمانی که به بازار تامین کننده فکر می‌کنید، فناوری دیجیتال کلید اصلی خواهد بود.»
 
گزارش‌های به دست آمده از Nuance حاکی از آن است که در آمد این شرکت در سه ماهه اخر سال 2020 میلادی به میزان 346 میلیون دلار بوده است که 7 میلیون دلار از آن سود خالص است. با این حال درآمد سالانه این شرکت 4 درصد کاهش یافته است. کمپانی Nuance در سال 1992 میلادی آغاز بکار کرد و هم اکنون 7100 نفر در آن مشغول به کار هستند.
 
شرکت مایکروسافت اعلام کرد که مارک بنجامین همچنان به عنوان مدیر ارشد اجرایی این کمپانی باقی خواهد ماند و به اسکات گاتری به عنوان مسئول تجارت هوش مصنوعی و فناوری‌های ابری مایکروسافت پاسخگو خواهد شد.

 

در باره شرکت Nuance


شرکت Nuance Communications که با نام‌‌های NASDAQ یا  NUAN نیز شناخته می‌شود، یک شرکت پیشرو و آور در زمینه هوش مصنوعی ارتباطی و هوش محیطی است. در زمینه فعالیت‌های این شرکت باید به سرویس‌های ویژه آنها اشاره کرد که مورد تائید 77 درصد بیمارستان‌ها است و حتی از میان 100 شرکت رو به رشد بزرگ جهان نیز 85 مورد با خدمات این شرکت سر و کار دارند.
به زبان ساده باید گفت که نیوآنس راهکارهایی را ارائه می‌کند که به افراد اجازه می‌دهد تا بتوانند قابلیت کمک کردن به دیگران را به طور چشمگیری بهبود ببخشند.

گفتنی است فناوری تشخیص صدای کمپانی Nuance شهرت جهانی دارد و پیش از این هدف خرید کمپانی‌های دیگری مانند اپل بوده است، چرا که در پروژه "سیری" دستیار صوتی این این شرکت مشارکت داشته است.
 
کد مطلب: 64671
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام