۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۴

تحریم‌ها علیه کاربران ایرانی سرویس‌های گوگل افزایش می‌یابد؟

ایتنا - یک مهندس نرم افزار و مدیر واحد «جیگساو» گوگل در توئیتی به عدم دسترسی برخی کاربران ایرانی به سرویس‌های گوگل اشاره کرده است.
تحریم‌ها علیه کاربران ایرانی سرویس‌های گوگل افزایش می‌یابد؟

یکی از مدیران گوگل اعلام کرده دلیل عدم دسترسی کاربران ایرانی به سرویس‌های این شرکت اقدام دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا برای وادار کردن شرکت ها به همخوانی با تحریم ها است.

به گزارش ایتنا از مهر، «وینیسیوس فورتوتا» در حساب کاربری خود در این باره نوشته است: OFAC( دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا) شرکت‌هایی را ردیابی می‌کند که جهت همخوانی با تحریم‌ها، تلاش کافی برای مکان‌یابی کاربران خود انجام نمی‌دهند. انتظار می‌رود شرکت‌های فناوری بیشتری مجبور به بستن سرویس‌های خود برای کاربران ایرانی شوند. ما باید این سیاست را تغییر دهیم.

او در این توئیت و توئیت بعد از آن به دو نمونه از اقدامات دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی آمریکا اشاره می‌کند. یکی از لینک‌های ضمیمه شده در توئیت مربوط به ژانویه ۲۰۲۱ میلادی است که به تسویه‌ای میان «اوفک» و شرکت «بیت گو»(BitGo) برای فراهم کردن سرویس کیف پول دیجیتال برای کاربران در مناطق تحریم شده از جمله کریمه، کوبا، ایران، سودان و سوریه اشاره شده است.

 

در توئیت بعدی نیز به تسویه‌ای میان «اوفک» و شرکت آمازون اشاره شده که موضوع آن تخلف از مقررات تحریم‌های آمریکا توسط این شرکت است. این اقدام هشداری به شرکت‌های آنلاین و تجارت الکترونیک است تا نسبت به غربالگری تحریم‌ها هوشیارتر عمل کنند.

این در حالی است که شرکت گوگل به تازگی برخی سرویس‌های تجاری و غیرتجاری خود را از دسترسی کاربران ایرانی خارج کرده است. بسیاری از سرویس‌های مذکور قبلاً برای کاربران ایرانی محدود بود اما اکنون حتی با استفاده از فیلترشکن و VPN نیز دسترسی به آنها ممکن نیست.

این در حالی است که گوگل تاکنون بیانیه رسمی در این خصوص منتشر نکرده است.
کد مطلب: 64640
برچسب ها: گوگل تحریم
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام