۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۰

عرضه اولین پاسپورت دیجیتال دریافت واکسن کرونا در نیویورک

ایتنا- مقامات ایالت نیویورک به تازگی از امکان دریافت پاسپورت‌های دیجیتال توسط افراد مقیم در این ایالت به منظور تایید دریافت کردن واکسن کرونا برای شرکت در گردهم آیی‌های بزرگ خبر دادند.
عرضه اولین پاسپورت دیجیتال دریافت واکسن کرونا در نیویورک
مقامات ایالت نیویورک به تازگی از امکان دریافت پاسپورت‌های دیجیتال توسط افراد مقیم در این ایالت به منظور تایید دریافت کردن واکسن کرونا برای شرکت در گردهم آیی‌های بزرگ خبر دادند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، پاسپورت‌های دریافت واکسن کرونا به زودی در آمریکا مورد استفاده قرار‌می گیرند. گزارش‌های به دست آمده از USA Today حاکی از آن است که ایالت نیویورک به تازگی پاسپورت دیجیتالی جدیدی ابداع کرده است که افراد مقیم این شهر‌می توانند از آن به منظور تاییدیه دریافت واکسن یا منفی بودن تست کرونای خود استفاده کنند.
 
به این ترتیب افراد مقیم در ایالت نیویورک‌می توانند این پاسپورت را به صورت پرینت شده یا در کیف پول مجازی تلفن همراه خود نگهداری کنند تا مسئولان بتوانند کد QR ثبت شده روی این پاسپورت را به هنگام ورود فرد به کنسرت را رفتن روی صحنه اسکن کنند.
 
اولین استفاده کنندگان از این پاسپورت‌ها سالن‌های بزرگی نظیر مدیسون اسکوئر گاردن یا تایم یونیون سنتر در نیویورک خواهند بود. همچنین از دوم آوریل نیز این پاسپورت‌ها برای شرکت افراد در مراسم کوچک‌تر نظیر جشن‌های عروسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
 
 
مقامات رسمی نیویورک تاکید کرده اند که استفاده از این پاسپورت‌ها برای کسب و کارها و همچنین عموم مردم کاملا اختیاری است. آنها همچنین اظهار داشتند که نرم افزار‌های ساخت IBM این پاسپورت‌ها داده‌های سلامت افراد را ذخیره و ردیابی نخواهند کرد و ترکیب از فناوری بلاک چین و رمز نگاری داده‌ها به آنها در حفظ امنیت این اطلاعات کمک‌می کند. علاوه بر این استفاده از این فناوری‌ها موجب شده است که جعل این پاسپورت‌ها به منظور اجتناب از دریافت واکسن امکان پذیر نباشد.
 
البته چالش‌های فنی زیادی در سر راه تولید این پاسپورت‌ها قرار دارد. برای مثال تشویق سالن هاآ ایالت‌ها و حتی کشورهای دیگر به استفاده از این پاسپورت‌ها چندان آسان نیست. همچنین اگرچه امکان پرینت گرفتن از این پاسپورت‌ها وجود دارد اما اگر شخصی تلفن همراه خود را جا بگذارد و به برگه حاوی QR خود دسترسی نداشته باشد به دردسر‌می افتد. علاوه بر این روشی برای اتصال بلیط‌ها به پاسپورت‌ها وجود ندارد و افراد به هنگام رزرو صندلی نمی توانند واکسینه بودنشان را تایید کنند.
 
البته نمی توان از چالش‌های اخلاقی این سیستم هم چشم پوشی کرد و بسیاری از افراد با حمل یک پاسپورت (چه به صورت مجازی و چه پرینت شده) برای تایید سلامت خود و دریافت واکسن کرونا راحت نیستند. همچنین اگرچه دریافت این پاسپورت‌ها در قدم اول اجباری نیست اما از آنجا که افراد برای شرکت در مراسم‌های مهم به آن نیاز خواهند داشت، پس نوعی اجبار در دریافت آنها نهفته است. در عین حال این پاسپورت‌ها امکان از سرگیری دورهمی‌ها را برای مردم فراهم کرده است و فناوری بار دیگر به کمک مردن آمده است.
 
کد مطلب: 64552
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام