۳
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۴

چین سیگنال را مسدود کرد

ایتنا - هنوز معلوم نیست آیا این ممنوعیت دائمی است یا خیر زیرا رگولاتورهای چینی گاهی کنترل روی یک سرویس را به صورت آزمایشی تشدید می کنند تا در صورت لزوم، بعدا دسترسی به آن را قطع کنند. اداره فضای سایبری چین هم در این باره اظهارنظری نکرده است.
چین سیگنال را مسدود کرد

به نظر می‌رسد در جدیدترین اقدام پکن برای سرکوب پلتفرم‌های رسانه اجتماعی، سرویس پیام رسان رمزنگاری شده سیگنال در چین مسدود شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کاربران سیگنال در چین از روز دوشنبه برای استفاده از این اپلیکیشن بدون کمک ابزار VPN مشکل داشته اند. پیش از این چنین نرم افزاری برای استفاده از سیگنال نیاز نبود.

هنوز معلوم نیست آیا این ممنوعیت دائمی است یا خیر زیرا رگولاتورهای چینی گاهی کنترل روی یک سرویس را به صورت آزمایشی تشدید می کنند تا در صورت لزوم، بعدا دسترسی به آن را قطع کنند. اداره فضای سایبری چین هم در این باره اظهارنظری نکرده است.

این اپلیکیشن پیش از این در فروشگاههای اندروید در چین که دسترسی به خدمات گوگل تقریبا مسدود است، غیرقابل دسترس شده بود.

سیگنال ابزار پیام رسان محبوبی در میان خبرنگاران و فعالانی است که در تلاش هستند ریسک ردگیری شدن پیامهایشان را به حداقل برسانند. این اپلیکیشن به خصوص در میان اقلیت مسلمانان اویغور چین محبوبیت داشته است. این اپلیکیشن پیام رسان به خصوص پس از ششم ژانویه که واتس اپ شرایط حریم خصوصی را برای اشتراک گذاری اطلاعات کاربران با فیس بوک و زیرمجموعه های دیگر این شرکت تغییر داد، با افزایش دانلودهای جهانی روبرو شد. طبق آمار شرکت سنسور تاور، سیگنال نزدیک به ۵۱۰ هزار بار در سیستم عامل iOS در چین دانلود شده و ۱۰۰ میلیون بار در فروشگاه اپ استور اپل و گوگل پلی دانلود شده است.

اپلیکیشن پیام رسان وی چت شرکت تنسنت که امکانات متعددی از جمله امکان پرداخت پول فراهم می کند، اپلیکیشن اصلی مورد استفاده در چین است و بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بحث آزاد درباره موضوعات حساس در چین خط قرمز محسوب می شود و هدف سانسور قرار می گیرد. چین در فوریه پس از این که اپلیکیشن چت صوتی کلاوب هاوس امکان بحث درباره مسائل سیاسی را فراهم کرد، این پلتفرم رسانه اجتماعی را مسدود کرد.
کد مطلب: 64461
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
از پرچم سرخ و داس و چکش بیشتر از این انتظار نمی رود. ترس از ارتباط مردم و توسعه آگاهی خمیر مایه کمونیسم است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
همونطور که امریکا تیک تاک را فیلتر میکنه چین هم حق داره سیگنال را فیلتر کنه . برای فیلتر تیک تاک نگفتید سرکوب رسانه های اجتماعی
feedback
Iran, Islamic Republic of
چین فقط جنس بنجل را مسدود نمی کند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام