۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۷

احراز هویت خریداران سیم کارت با رمز یکبار مصرف قانونی شد

ایتنا - بر اساس قانون، اپراتورهای تلفن همراه باید هر مشترکی را در زمان اشتراک و خرید سیم‌کارت، شناسایی کنند.
احراز هویت خریداران سیم کارت با رمز یکبار مصرف قانونی شد

وزارت ارتباطات با تاکید بر الزام قانونی احراز هویت مشترکان موبایل توسط اپراتورها، شیوه احراز هویت بیومتریک خریداران سیم‌کارت و عملیاتی کردن رمز یکبار مصرف این سیم کارت ها را اعلام کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، بر اساس قانون، اپراتورهای تلفن همراه باید هر مشترکی را در زمان اشتراک و خرید سیم‌کارت، شناسایی کنند.

با دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وقتی فردی می‌خواهد سیم‌کارتی خریداری و یا فعال سازی کند، اپراتورها با روش ارسال رمز یکبار مصرف برای احراز هویت وی اقدام می‌کنند.

در این روش هنگام خرید سیم‌کارت کد یکبار مصرف به انتخاب مشترک به یکی از سیم کارت‌هایی که به نام وی در شبکه‌های اپراتور ثبت شده، ارسال می‌شود و ادامه فرآیند خرید و فعال‌سازی سیم‌کارت جدید، با واردکردن کد ارسال شده، امکان پذیر است.

وزارت ارتباطات احراز هویت دقیق کاربران و جلوگیری از فعال‌سازی سیم‌کارت با سوءاستفاده از مدارک شناسایی دیگران را از نتایج مهم اجرای این طرح عنوان کرده است.

در این طرح علاوه بر احراز هویت بیومتریک (اثر انگشت) و عملیاتی کردن رمز یکبار مصرف برای سیم کارت‌های اولی، رمز یکبار مصرف به سیم کارت معرف، ارسال و فعال می‌شود.
کد مطلب: 64336
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام