۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۳

رونمایی از سایت 5G همراه اول در تهران

ایتنا - پس‌ از رونمایی از دو سایت 5G همراه اول در مشهد، سومین سایت این اپراتور در تهران رونمایی شد.
رونمایی از سایت 5G همراه اول در تهران


‏به گزارش ایتنا از ایسنا، آئین رونمایی از سایت جدید 5G همراه اول، در برج ستاره ونک تهران برگزار شد. همراه اول ورود به فناوری 5G را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم‌های فنی اپراتور و شرکت‌های داخلی فرایند بومی کردن این فناوری را پیش برده است. پیش از این، ۴ اسفندماه سال جاری، سایت‌های 5G همراه اول در دو نقطه از مشهد مقدس به‌صورت Outdoor رونمایی شد و در مدار سرویس‌دهی قرار گرفت.

رکورد سرعت اینترنت در ایران شکست
در مراسم رونمایی از سومین سایت 5G همراه اول سرعت 3.66 گیگابیت بر ثانیه در حضور کارشناسان  واصحاب رسانه ثبت شد، پیش ازشروع مراسم سرعت 3.8 گیگابیت بر ثانیه در حضور تعدادی از خبرنگاران ثبت شده بود.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- سال گذشته درباره اینترنت نسل پنج‌ گفته بود مقدمات پیاده‌سازی 5G در ایران انجام شده است و از اجرایی کردن اولین نسخه 5G و ارائه خدمات اینترنت نسل ۵ به‌عنوان یک مطالبه جدی و نیازمندی کسب‌وکارها در کشور خبر داده بود. او همچنین با بیان اینکه تا آخر اسفندماه سال جاری، اینترنت نسل پنجم برای کاربران خانگی به صورت نقطه‌ای فعال می‌شود، گفته بود: تصمیم داریم تا پایان دولت سایت‌های فعلی را به اینترنت نسل پنجم مجهز کنیم و آن را به‌صورت نقطه‌ای برای اینترنت خانگی ارتقا بدهیم.

در راستای راه‌اندازی سایت‌های 5G در ایران، همراه اول نیز از اجرای تجاری‌سازی و راه‌اندازی 5G این اپراتور خبر داد. بدین‌ترتیب در شب میلاد امام جواد (ع)، حرم مطهر رضوی و همچنین کارخانه نوآوری مشهد، تحت پوشش تلفن همراه نسل پنجم و اینترنت پرسرعت 5G همراه اول قرار گرفت تا مشترکین همراه اول در مشهد نیز از این فناوری برخودار شوند.

فشار مضاعف به مجموعه اپراتورها در ایام کرونا
در مراسم رونمایی از سومین سایت 5G همراه اول،‌ مهدی اخوان بهابادی- مدیرعامل این اپراتور، بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا مصرف اینترنت در کشور دو برابر شد، معمولا کرونا برای شرکت‌های مختلف مقارن با دورکاری و کاهش فشار کاری بود،‌ اما در مجموعه اپراتورها دقیقا برعکس است زیرا مردم به این تکنولوژی نیاز داشتند و در این مدت، شاید جزو معدود مجموعه‌هایی در کشور بودیم که فشار کاری روی همکارانمان بیش از ایام عادی بود.

وی ادامه داد: در ایام کرونا هر مجموعه‌ای که در داخل کشور قصد ارائه خدمت به مردم را داشت، توانست با امکانات حوزه ارتباطی کشور به این مهم دست پیدا کند. افزایش تقاضا از سمت کاربران ما را ناگزیر به استفاده از نسل جدید تکنولوژی‌ها می‌کند، دیتاسنترهای ما در سال جاری چندین برابر سال گذشته ترافیک به داخل شبکه تزریق کردند و این موضوعی بود که کمتر شاهد آن بودیم.

مدیرعامل اپراتور همراه اول با اشاره به فعالیت شبکه دانش‌آموزی شاد در کشور بیان کرد: در حال حاضر میزبانی «شاد» به صورت کامل در دیتاسنترهای همراه اول انجام می‌شود. این شبکه سال گذشته در کشور ما وجود نداشت و در عرض چند ماه شکل گرفت و توانست کاربران بسیار زیادی را جذب کند. همچنین بزرگ‌ترین نیروگاه حوزه فضای مجازی که اکنون در قالب دیتاسنترهایی که ترافیک قابل توجهی را به شبکه ارتباطی تزریق می‌کند، در مجموعه ما وجود دارد.

راه‌اندازی سایت‌های 5G در تهران و شهرهای دیگر تا پایان سال
اخوان بهابادی با بیان اینکه تمرکز ما بر ارائه خدمت بر کاربران است، افزود: ما تا جایی که امکان داشت از نسل چهارم ارتباطات استفاده کردیم، اما اکنون به نسل پنجم ارتباطات نیاز داریم؛ دو سایت نخست خود را در مشهد مقدس افتتاح کردیم و از امروز بهره‌برداری از اینترنت نسل پنج را در تهران آغاز خواهیم کرد. تا قبل از پایان سال علاوه بر تعدادی سایت در تهران، در اصفهان، شیراز، اهواز و تبریز هم سایت‌های خود را برای ارائه خدمت واقعی به کاربران و مشترکان آماده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این اپراتور امروز توانسته با راه‌اندازی سایت 5G، سرعت ۳.۸ گیگابیت‌برثانیه را هم تست بگیرد، اظهار کرد: امیدواریم این‌ سرعت بالای اتصال بتواند به تقاضاهای کشور پاسخ بدهد، البته تعداد دستگاه‌هایی که بتوانند اینترنت نسل پنجم را پشتیبانی کنند، کم است اما این موضوع به سرعت در کشور حل می‌شود و مردم می‌توانند با استفاده از ابزار مناسب به شبکه متصل شوند.

مدیرعامل همراه اول خاطرنشان کرد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، حوزه‌ای است که در بزنگاه‌های مهم به داد ما می‌رسد، اگر سرمایه‌گذاری‌های لازم در نسل‌های گذشته به موقع و درست انجام نشده بود، معلوم نبود هنگام مواجهه با کرونا در کشور چه اتفاقی رخ می‌دهد. سرمایه‌گذاری باید طوری انجام شود که در صورت نیاز بتوان به نیازهای انبوه پاسخ داد. سال گذشته کسی فکر نمی‌کرد که ۱۳ میلیون دانش‌آموز بتوانند در بستر فضای مجازی تحصیل کنند. اگر مشکل کرونا ادامه‌دار باشد و در این زمینه سرمایه‌گذاری نشود، نمی‌توان انتظار داشت همه چیز به درستی پیش برود.
کد مطلب: 64315
برچسب ها: 5G همراه اول
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام