۰
plusresetminus
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰

افزایش سرعت اینترنت استارلینک با ارتقای سیستم

ایتنا - چند روز پیش، ماسک با مباهات اعلام کرد که سرعت استارلینک نهایتا به 300 MB/s با تاخیر در حد 20ms خواهد رسید.
افزایش سرعت اینترنت استارلینک با ارتقای سیستم
تقریبا تمام تلاش‌ها و رویاهای ایلان ماسک بحث‌برانگیز بوده‌اند ولی بیشترشان در بلندمدت خود را به اثبات رسانده‌اند. مجموعه ماهواره‌ای اینترنت استارلینک شرکت SpaceX هنوز باید به پتانسیل کامل خود، هم از نظر تعداد ماهواره‌ها و هم سرعت‌های وعده داده شده، برسد ولی ایلان ماسک می‌گوید که احتمالا سرعت این مجموعه افزایش خواهد یافت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، چند روز پیش، ماسک با مباهات اعلام کرد که سرعت استارلینک نهایتا به 300 MB/s با تاخیر در حد 20ms خواهد رسید. چنین چیزی قطعا در مقایسه با هدفی که اسپیس‌ایکس تبلیغ می‌کند هدفی بلندپروازنه محسوب می‌شود. این شرکت برای جهت‌دهی صحیح به انتظارات اعلام کرده است که سرعت آن ممکن است، بسته به شرایط خاص، از 50 به 150 MB/s برسد، و تاخیر ممکن است در حد 40 ms باشد.  
 
این اعداد احتمالا با این وجود هم بالاتر از آن چیزی هستند که بیشتر تست‌کننده‌های بتا تجربه می‌کنند ولی آنچه در عمل مشاهده می‌شود آنچنان باثبات نیست. دلیل آن استفاده از ماهواره‌هایی است که باید در موقعیت‌های مشخصی در مدارهای پایین زمین حرکت کنند که، به نوبه خود، تعیین‌کننده سرعتی است که کاربران بسته به موقعیت مکانیشان بر روی زمین از آن بهره‌مند می‌شوند.

 


ایلان ماسک می‌گوید که کاربران با ارتقاء سیستم تستشان می‌توانند در برخی از مقاطع زمانی سرعت دانلود بالاتری را تجربه کنند. البته چنین ارتقاهایی ممکن است باعث نوسان عملکرد در طی این دوره شود.
 
کاربران دقیقا این موضوع را گزارش کرده‌اند، به طوری که در مقاطع زمانی مختلف سرعتهای 20 تا 180 MB/s را دریافت کرده‌اند. این بی‌نظمی را می‌توان در طی این فاز آپگرید سیستم انتظار داشت ولی برخی از تست‌کنند‌های بتا امیدوارند که استارلینک بتواند اول از هر چیز وعده تبلیغاتی 150 MB/s را به درستی محقق کند، پیش از آنکه به سراغ دو برابر کردن این سرعت تا اواخر سال جاری میلادی برود.
 
کد مطلب: 64282
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام