۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۱

ورزش نکردن می‌تواند باعث مرگبار بودن برخی از حملات قلبی شود

ایتنا - یافته‌های جدید گویای آن است که ورزش منظم می‌تواند به حفاظت در برابر حملات قلبی مرگبار کمک کند.
ورزش نکردن می‌تواند باعث مرگبار بودن برخی از حملات قلبی شود
یک آنالیز که اخیرا با استفاده از داده‌های 10 مطالعه اروپایی منتشر شد یک دلیل بالقوه مهلک بودن فوری برخی از حملات قلبی را یافته است: ورزش نکردن. بنا بر مطالعه منتشر شده در ژورنال اروپایی قلب‌شناسی پیشگیرانه، این فاکتور سبک‌زندگی می‌تواند نقشی بزرگ در احتمال جان به در بردن افراد از حمله قلبی داشته باشد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، تحقیقات قبلی به بررسی گسترده رابطه بین فاکتورهای سبک زندگی، از جمله فعالیت جسمانی، و احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی – که اولین دلیل مرگ در جهان است - پرداخته بودند. این مطالعه جدید تمرکزی ویژه‌تر داشته و به بررسی این پرداخته است که آیا فعالیت جسمانی یا فقدان آن بر احتمال مرگ آنی افراد ناشی از یک حمله قلبی تاثیری دارد یا نه.
 
این آنالیز دربرگیرنده اطلاعات حدود 28000 نفر بود که وقتی این اطلاعات برای نخستین بار جمع‌آوری شد سالم بودند، و کسانی که بعدا در مقطعی در طی دوره پیگیری دچار جمله قلبی شده بودند. اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها درباره شرکت‌کنندگان به چهار طبقه‌بندی تقسیم شد که از نشسته ماندن (عدم فعالیت فیزیکی قابل توجه) تا فعالیت جسمانی زیاد را شامل می‌شد؛ همچنین، این مطالعه دیگر فاکتورهای تاثیرگذار مانند BMI، وضعیت استعمال دخانیات، و دیابت را نیز در نظر گرفته بود.
 

این مطالعه به بررسی افرادی پرداخت که در فاصله 28 روز از وقوع یک حمله قلبی فوت کرده بودند؛ از 4976 نفر، 3101 نفرشان بلافاصله پس از حمله قلبی جان باختند. این محققان ارتباطی را بین خطر مرگ فوری و فقدان فعالیت جسمانی یافتند.
 
در مقایسه با کسانی که سبک زندگی کم‌تحرک داشتند، مرگ فوری به میزان 33 تا 45 درصد در شرکت‌کنندگانی که سطوح متوسط و بالایی از فعالیت را داشتند کمتر بود. این یافته‌ها گویای آن است که ورزش منظم می‌تواند به حفاظت در برابر حملات قلبی مرگبار کمک کند.
کد مطلب: 64281
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام