۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۷
با تصویب مجلس یازدهم:

مدیریت و نظارت بر فضای مجازی به دست صدا و سیما می‌افتد

ایتنا - نماینده مجلس: نمایندگان طی مصوبه‌ای ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص دادند که بر اساس جدول تعیین شده در اختیار سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و... قرار گیرد.
مدیریت و نظارت بر فضای مجازی به دست صدا و سیما می‌افتد
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ از مصوبه این کمیسیون برای سپردن مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی به سازمان صدا و سیما خبر داد. 

به گزارش ایتنا حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در گفت و گو با فارس، با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون در مصوبه خود مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سپردند.

وی افزود: در ادامه اعضای کمیسیون طی مصوبه‌ای ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص دادند که بر اساس جدول تعیین شده در اختیار سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و... قرار گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: همچنین اعضای کمیسیون در مصوبه دیگری مقرر کردند تا ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار اسنادی برای هزینه در بخش طرح‌های هادی روستایی در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین اعضای کمیسیون مصوب کردند که ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اسنادی برای برقی کردن چاه های کشاورزی تخصیص یابد.

وی افزود: علاوه بر این اعضای کمیسیون مصوب کردند تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اسنادی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص یابد.

به گزارش فارس، مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

   در این زمینه بخوانید:
   - صدا و سيما صلاحیتی برای نظارت بر صوت و تصوير ندارد
 
 
کد مطلب: 63755
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
«نمایندگان طی مصوبه‌ای ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص دادند که بر اساس جدول تعیین شده در اختیار سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات ...»
تولید محتوا در فضای مجازی بسیار با تولیدات صدا و سیما تفاوت دارد ، اگر تولید محتوا با این دید باشد که فیلم و سریال را در بستر اینترنت نمایش داده شود ، که اینکار تا حدی قدیمی شده ، هرچند که نمایش برنامه های صوتی و تصویری و کانال های تلویزیونی هم چندان مورد استقبال قرار نگرفت ، و اما اگر تولید محتوا را برنامه نویسی در زمینه های نرم افزاری و یا شبکه های اجتماعی در نظر بگیریم ، یک سوال پیش میاد ، صدا و سیما در امور برنامه نویسی ، شبکه های اجتماعی و امنیت نقل و انتقال داده ها چه تخصصی دارد؟ ساخت یک سریال یا فیلم ، و یا پخش خبر ، بسیار متفاوت است با نقش نظارتی تخصصی و امنیتی فضای مجازی در بستر اینترنت و شبکه های کامپیوتری و دیجیتال ، البته شاید قصد این باشد که صدا و سیما به صورت ریشه ای تغییر کرده و تمام عیار به صورت شبکه ای دیجیتالی بر بستر اینترنت درآمده و برنامه ریزی شود ، که البته این حرکت با تمام جنبه های مثبت بسیار زمان بر خواهد بود و.....، امید آنکه این حرکت هرچه هست ، با حداقل ضرر و زیان باشد و ختم به خیر شود.انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام