۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۱

دستگاهی که می‌تواند اشارات دست را تشخیص دهد

ایتنا - یک تیم به رهبری علی معین، دانشجوی دکترای دانشگاه برکلی کالیفرنیا، یک بازوبند انعطاف‌پذیر ساخته است که قادر است تا سیگنال‌های الکتریکی را از 64 نقطه روی ساعد بخواند.
دستگاهی که می‌تواند اشارات دست را تشخیص دهد
پژوهشگران UC Berkeley دستگاهی ساخته‌اند که از سنسورهای پوشیدنی و نرم‌افزار هوش مصنوعی برای تشخیص اینکه یک فرد چه اشاره‌ای با دستش انجام می‌دهد استفاده می‌کند. این سنسورها و AI به کمک الگوهای سیگنال الکتریکی در ساعد می‌توانند تشخیص دهند که فرد قصد دارد چه حرکتی با دستش انجام دهد. این پژوهشگران می‌گویند که این دستگاه راه را برای بهبود کنترل پروتزی و تعامل با دستگاه‌های الکترونیکی فراهم می‌آورد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این دستگاه می‌تواند نویدبخش دوران جدیدی باشد که امکان کنترل کامپیوترها بدون استفاده از یک کیبورد یا انجام بازی بدون نیاز به کنترلر فراهم شود. این سیستم همچنین پتانسیل جایگزینی فرمان خودروها را دارد. یک کاربرد محتمل‌تر آن فراهم‌سازی امکان کنترل دستگاه‌های پروتزی یا تعامل با تجهیزات الکترونیکی توسط افراد قطع عضو و معلول است.
 
علی معین، دانشجوی دکترای دانشگاه برکلی کالیفرنیا، می‌گوید قابلیت خواندن اشارات دست یک راه بهبود تعامل انسان با کامپیوتر است. تعامل انسان با کامپیوتر می‌تواند با استفاده از دوربینها و دید کامپیوتری بهبود یابد، ولی معین می‌گوید که سیستمی که تیم وی توسعه داده است حریم خصوصی افراد را هم حفظ می‌کند. این تیم یک بازوبند انعطاف‌پذیر ساخته است که قادر است تا سیگنال‌های الکتریکی را از 64 نقطه روی ساعد بخواند.
 

این سیگنال‌ها به یک چیپ الکتریکی تغذیه می‌شوند که با یک الگوریتم AI برنامه‌ریزی شده که می‌تواند سیگنال‌های جمع‌آوری شده از ساعد را به اشارات مشخص دست ارتباط دهد. محققان به این الگوریتم آموزش دادند که 21 اشاره دست فرد را تشخیص دهد، از جمله راست کردن شست، مشت کردن، و باز کردن کف دست.
 
پژوهشگران ابتدا قصد داشتند به این الگوریتم آموزش دهند که چگونه سیگنال‌های الکتریکی در بازو با اشارات دست متناظر هستند. به این منظور، کاربران باید یک نوع آستین را به دست می‌بستند و حرکتهای دست را یک به یک انجام می‌دادند. این دستگاه از نوعی از AI پیشرفته به نام الگوریتم رایانش ابرابعادی استفاده می‌کند که قادر است تا خود را با اطلاعات جدید به‌روزرسانی کند. این قابلیت برای AI امکان گنجاندن اطلاعات جدید در مدلش را فراهم می‌آورد تا بتواند به درستی اشارات دست را پیشبینی کند، حتی اگر بازوی کاربر عرقزده شود و یا بازویش بالای سرش باشد.
این دستگاه هنوز برای عرضه تجاری آماده نشده ولی این پژوهشگران بر این باورند که دیر یا زود نوبت به این فاز هم خواهد رسید.
 
 
کد مطلب: 63606
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام