۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که طوفان‌ها در حال شدیدتر و مرطوب‌تر شدن هستند

ایتنا – ظاهرا ویروس کرونا تنها تهدید بزرگی نیست که در سال 2020 شاهد آن هستیم بلکه دانشمندان نشان داده‌اند که وضعیت طوفان‌ها روی کره زمین نیز به شدت در حال وخیم‌تر شدن است.
تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که طوفان‌ها در حال شدیدتر و مرطوب‌تر شدن هستند
ظاهرا ویروس کرونا تنها تهدید بزرگی نیست که در سال 2020 شاهد آن هستیم بلکه دانشمندان نشان داده‌اند که وضعیت طوفان‌ها روی کره زمین نیز به شدت در حال وخیم‌تر شدن است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Cnet، بر اساس تحقیقات انجام شده، آمریکا و استرالیا به عنوان دو مورد از مهم‌ترین قربانیان تغییرات جوی شناخته می‌شوند و بر اساس این پژوهش مشخص شده است که طوفان‌ها دفعه به دفعه بدتر و شدیدتر می‌شوند.
 
دانشمندان از سال 2005 که طوفان معروف کاترینا رخ داد، اقدام به بررسی دقیق آماری طوفان‌ها کرده‌اند و حال پس از نزدیک به 15 سال تحقیقات مداوم مشخص شده است که طوفان‌ها نه تنها نشانی از بهتر شدن را ندارند بلکه در هر نوبت مرگبارتر می‌شوند.
 
در حقیقت مرکز طوفان‌ شناسی آمریکا در این مدت تعداد 21 طوفان مهم نام‌گذاری شده را مورد بررسی قرار داده است و این بررسی‌ها نشان دهنده این است که شدت طوفان‌ها با شیبی نسبتا زیاد در حال افزایش یافتن است.
 
 
 
علاوه بر اینکه شدت طوفان‌ها در حال افزایش پیدا کردن است، میزان رطوبت موجود در طوفان‌ها نیز به طور چشمگیری در حال بالاتر رفتن است و این امر نیز در نوع خود تبعات جوی خاص خود را به همراه خواهد داشت.
 
در این تحقیقات طوفان‌ها از سواحل آفریقا تا آمریکا رصد شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نشان دهنده این هستند که در تاریخ 500 ساله کشور آمریکا هیچگاه طوفان‌ها تا این حد خطرناک نبوده‌اند و طوفان‌های رده 4 و 5 به شدت بیشتر از قبل در آستانه وقوع هستندو
 
بر اساس این تحقیقات پیشنهاد شده است که راهکارهای ویژه‌ای برای مقابله با طوفان‌ها در نظر گرفته شود تا آسیب‌های ان‌ها برای محیط زندگی انسان‌ها به حداقل برسد و به عبارت دیگر، ظاهرا باید در سال‌های پیش رو آماده طوفان‌هایی شدیدتر باشیم.
 
کد مطلب: 62370
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام