۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۵

معلمان بازمانده از بسته‌های رایگان اینترنتی چه کنند؟

ایتنا - یکی از مهم‌ترین چالش‌های آموزش آنلاین، دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان به اینترنت عنوان شد و اینکه شرکت در کلاس‌های آنلاین نیازمند حجم بالایی از اینترنت است و هزینه‌ بالایی خواهد داشت.
معلمان بازمانده از بسته‌های رایگان اینترنتی چه کنند؟

معلمان بازمانده از ثبت‌نام دریافت بسته‌های هدیه اینترنتی آموزش مجازی می‌توانند اکنون نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و فعال‌سازی این بسته‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مدارس و دانشگاه‌ها از هفته ابتدایی اسفند و ورود ویروس کرونا به ایران تعطیل شدند و با تعطیلی کلاس‌ها، موضوع آموزش مجازی مطرح شد.  اما یکی از مهم‌ترین چالش‌های آموزش آنلاین، دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان به اینترنت عنوان شد و اینکه شرکت در کلاس‌های آنلاین نیازمند حجم بالایی از اینترنت است و هزینه‌ بالایی خواهد داشت.

با ادامه‌دار شدن روند تعطیلی مدارس و هزینه‌ای که به دلیل استفاده از محتوای تصویری و ویدیویی به معلمان و دانش‌آموزان تحمیل می‌شد،  استفاده از شبکه شاد در همه اپراتورها رایگان شد و محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- همچنین اعلام کرد تمهیداتی برای ارائه بسته‌های اینترنتی رایگان برای دانش‌آموزان و معلمان در نظر گرفته شده است.

در این راستا اعلام شد با توجه به نیاز معلمان به بسته‌های اینترنتی جدای از رایگان شدن شبکه شاد،  بسته‌های سه ماهه رایگان ۲۰ گیگابایتی برای معلمان و کادر آموزشی سراسر کشور که فروردین ماه در سامانه وزارت ارتباطات ثبت نام کرده بودند، فعال می‌شود.

در عین حال با توجه به اینکه برخی از معلمان نسبت به ثبت‌نام بسته‌های اینترنتی در فروردین ماه اقدام نکرده بودند،  آذری جهرمی در اینستاگرام نوشت: سایت ictgifts.ir برای ثبت‌نام از معلمان بازمانده از ثبت‌نام دریافت بسته‌های هدیه اینترنتی آموزش مجازی در دسترس قرار گرفته است. مهلت ثبت‌نام، پنج روز و زمان فعال‌سازی از هفته آینده است.  
کد مطلب: 62364
برچسب ها: اینترنت رایگان
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
رایگان بودن گزینه ای بسیار عالی ست ، اما چالش اصلی سردرگمی آموزگاران و دانش آموزان عادت و یادگیری این سبک از آموزش است ، ساعات آنلاین بودن و حضور در کلاس های مجازی نمی تواند و نباید معادل زمان حضور فیزیکی باشد ، متاسفانه بسیاری از آموزگاران ، دانش آموز را مجبور به حضور آنلاین معادل کلاس های حضوری می کنند ، در حالی که دانلود دروس در چند دقیقه امکان پذیر است ، به این ترتیب دانش آموز بدون انجام کار خاصی گوشی بدست آنلاین است و این خود موجب معضلات بسیاری ست ، از جمله تولید ترافیک بی حاصل برای امور آموزش و مضر برای شبکه ها ، و یا جابحایی بین شبکه های اجتماعی مختلف مانند واتس آپ و شاد ، که در صورت عدم آنلاین بودن دانش آموز ، با غیبت و کسر نمره روبرو می شوند ، و ....‌‌ ویا افت سرعت اینترنت و یا قطعی های لحظه ای که باز هم موجب کسر نمره دانش آموز در حال آزمون ها می شود و قابل جبران هم نیست ! و ..... در نهایت ای کاش دوره ای کوتاه مدت و فشرده جهت یادگیری آموزش مجازی برای آموزگاران محترم در نظر گرفته می شد. انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام