۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۲

هواگرد پهپادی Flying-V کم‌مصرف نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد

ایتنا - Flying-V یک طراحی برای یک هواپیمای دورپرواز است که راندمان مصرف انرژی بسیار خوبی دارد. در طراحی این هواگرد کابین مسافر، محفظه بار، و مخازن سوخت در بال‌ها یکپارچه‌سازی شده‌اند که یک شکل V منحصر به فرد را ایجاد می‌کند.
هواگرد پهپادی Flying-V کم‌مصرف نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد
تیمی از پژوهشگران و مهندسان TU Delft با کمک تیمی از شرکت ایرباس در یک پایگاه هوایی در آلمان نخستین پرواز آزمایشی واقعی یک مدل پروازی مقیاسی از یک طراحی هواگرد با نام Flying-V که مصرف انرژی نسبتا کمی دارد را انجام دادند. این مدل مقیاسی سه متر عرض و 22.5 کیلوگرم وزن دارد. هدف این پرواز آزمایشی برخاستن، مانورها و تقرب آزمایش پرواز، و فرود در زمانی که شارژ باتریها تقریبا رو به اتمام باشد بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این تیم در ابتدا نگرانی‌هایی درباره برخاستن این هواگرد داشت زیرا محاسبات نشان داده بودند که چرخش آن می‌توانست مساله‌ای بالقوه باشد. بعد از بهینه‌سازی انجام شده، نهایتا برخاستن به آسانی انجام شد، در حالی که چرخش در 80 KPH رخ داد.
 
این آزمایش پروازی با چالشهایی برای این تیم همراه بود. آنها ناچار به تغییر مرکز ثقل هواگرد و تثبیت آنتن‌های داخلی برای بهبود تله‌متری (دورسنجی) شدند. در طی پروازهای آزمایشی، این تیم همچنین متوجه شد که طراحی این هواگرد دارای غلت هلندی (Dutch Roll) بیش از حدی بود، که تا حدودی موجب دشواری در فرود می‌شد. این تیم قصد دارد تا اطلاعات به دست آمده در طی پروازها را گردآوری نموده و یک مدل نرم‌افزاری آئرودینامیک از این هواگرد بسازد.

 

این داده‌ها برای برنامه‌ریزی یک سیمولاتور پروازی استفاده خواهند شد که در تحقیقات آتی استفاده می‌شود و مشخصه‌های پروازی را بهبود می‌بخشد. پژوهشگران این تیم همچنین از این داده‌ها برای ساخت یک مدل مقیاسی برای آزمایش‌های پروازی آتی استفاده خواهند کرد. Flying-V یک طراحی برای یک هواپیمای دورپرواز است که راندمان مصرف انرژی بسیار خوبی دارد. در طراحی این هواگرد کابین مسافر، محفظه بار، و مخازن سوخت در بالها یکپارچه‌سازی شده‌اند که یک شکل V منحصر به فرد را ایجاد می‌کند.
 
بر اساس پیش‌بینی‌های حاصل از محاسبات کامپیوتری، شکل بهبودیافته آئرودینامیک و کاهش وزن آن باعث کاهش مصرف سوخت به میزان 20 درصد در مقایسه با پیشرفته‌ترین هواپیماهایی که امروز قابل دسترسی هستند خواهد شد. این پروژه دربرگیرنده شرکای متعددی، از جمله ایرباس و KLM، است.  
 
 
کد مطلب: 62281
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام