۰
plusresetminus
پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰

پژوهشگران به یک رکورد جهانی برای سرعت اینترنت دست یافتند

ایتنا - برای درک بهتر معنای این سرعت باید گفت که در چنان سرعت دانلود بالایی، دانلود کل کتابخانه نتفلیکس در کمتر از یک ثانیه امکانپذیر می‌شود.
پژوهشگران به یک رکورد جهانی برای سرعت اینترنت دست یافتند
پژوهشگری به نام دکتر لیدیا گالدینو با همکاری دو شرکت دیگر، به نام‌های Xtera و KDDI Research، به رکوردی جهانی برای نرخ انتقال دیتای اینترنتی دست یافت. این پژوهشگران توانستند به یک نرخ انتقال دیتای 178 ترابیت در ثانیه (178000 مگابیت در ثانیه است) دست یابند. برای درک بهتر معنای این سرعت باید گفت که در چنان سرعت دانلود بالایی، دانلود کل کتابخانه نتفلیکس در کمتر از یک ثانیه امکانپذیر می‌شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این رکورد دو برابر ظرفیت هرگونه سیستمی است که در حال حاضر در نقاط مختلف جهان به کارگیری شده است. این تیم با انتقال دیتا از طریق طیف به مراتب وسیعتری از رنگها، یا طول موج، سبک‌تری نسبت به آنکه به طور معمول در فیبر نوری استفاده می‌شود چنین سرعت انتقال بالایی را محقق کند. سیستم‌های زیرساختی فعلی از یک باند طیفی محدود با 4.5 THz استفاده می‌کنند.
 
با این حال، سیستم‌های 9THz نیز در حال حاضر در حال ورود به بازار هستند. سیستمی که این پژوهشگران توسعه داده‌اند از 16.8THz استفاده می‌کند. برای تحقق این کار بزرگ، این پژوهشگران تکنولوژیهای تقویت‌کننده مختلفی را ترکیب نموده‌اند که برای تقویت توان سیگنال بر روی پهنای باند وسیعتر لازم است. این تیم همچنین این سرعت را با توسعه مجموعه‌های جدید Geometric Shaping  و دستکاری ویژگیهای هر طول موج حداکثرسازی کرده است.
 

یک مزیت عمده تکنیکی که این پژوهشگران توسعه داده‌اند این است که می‌توان آن را بر روی سیستمهای زیرساختی به شکلی مقرون به صرفه مستقر نمود. آپگریدهای آن نیازمند تقویت‌کننده‌هایی خواهند بود که بر روی مسیرهای فیبر نوری در فواصل 40 تا 100 کیلومتری قرار گرفته‌اند که باید ارتقا داده شوند. آپگرید این تقویت‌کننده‌ها به طور متوسط 16000 پوند در مقایسه با هزینه نصب فیبرهای نوری جدید (که هزینه آنها 450000 پوند به ازاء هر کیلومتر در نواحی شهری است) هزینه خواهد داشت.
 
این پژوهشگران خاطرنشان کرده‌اند که سرعتی که به آن دست یافته‌اند نزدیک به محدودیت تئوریک انتقال دیتایی است که در سال 1949 توسط ریاضیدانی به نام کلاود شانون مطرح شد.
اثبات این رکورد جدید در یک لابراتوار انجام شد، و یک پنجم سریعتر از رکورد جهانی قبلی ثبت شده توسط یک تیم ژاپنی است.
 
 
کد مطلب: 62113
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام