۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۰

ابزار فابریشز گوگل کلمات را به خط هیروگلیف مصر باستان ترجمه می‌کند

ایتنا - تنها گروه کوچکی از مردم در هزاران سال پیش نحوه نوشتن با این سیستم را بلد بودند، ولی به لطف کشف روزتا استون این زبان رمزگشایی شد.
ابزار فابریشز گوگل کلمات را به خط هیروگلیف مصر باستان ترجمه می‌کند
گوگل یک ابزار جدید هنرها و فرهنگ به نام Fabricius معرفی کرده است که برای همگان امکان یادگیری درباره سیستم نوشتاری مصر باستان موسوم به هیروگلیف، که نمادهای استفاده شده برای نمایندگی کلمات و عبارات هستند، را فراهم می‌آورد. تنها گروه کوچکی از مردم در هزاران سال پیش نحوه نوشتن با این سیستم را بلد بودند، ولی به لطف کشف روزتا استون این زبان رمزگشایی شد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، فابریشز تازه‌ترین کار تجربی Arts & Culture Lab گوگل است؛ این ابزار از یادگیری ماشین برای ترجمه هیروگلیف استفاده می‌کند. این ابزار در مجموع دربرگیرنده سه بخش است، یکی که درکی پایه از هیروگلیف مصری در اختیار قرار می‌دهد و دیگری که Play نام دارد و برای همگان امکان ارسال پیام‌های رمزنگاری شده با این علائم را فراهم می‌آورد.

قابلیت سوم یک ابزار کاری برای دسکتاپ است که به محققان برای ترجمه هیروگلیف کمک می‌کند؛ این قابلیت برای افراد معمولی چندان جذابیتی نخواهد داشت. گوگل با تقریب زدن هیروگلیف‌ها با ایموجی، و توضیح اینکه هر نماد معنایی دارد، آنها را در زمینه قرار می‌دهند.

 

وقتی کاربران پیامشان را در ابزار فابریشز تایپ می‌کنند، این ابزار بهترین گزینه را به آنها پیشنهاد می‌دهد، ولی یک محدودیت وجود دارد – گوگل می‌گوید که فابریشز تنها می‌تواند ایموجی‌ها و کلماتی را ترجمه کند که در دیکشنری مربوطه‌اش لیست کرده است. پیام‌های ترجمه شده با استفاده از ایمیل و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی قابل اشتراک‌گذاری هستند.
 
این ابزار بینش جالبی درباره این که چگونه سیستم نوشتار مورد استفاده قرار می‌گرفته است و نوع ابرازهایی که بهترین تطابق را با معادلشان در زبان‌های انگلیسی و عربی، به عنوان دو زبانی که این ابزار پشتیبانی می‌کند، داشته باشند فراهم می‌آورد. این جدیدترین محتوای مرتبط با مصر باستان است که توسط ابزار هنر و فرهنگ گوگل ارائه شده است.
 
 
کد مطلب: 61659
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام