۰
plusresetminus
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۸

توقیف تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز

ایتنا - با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته برای شناسایی منابع تداخل ایجادشده روی شبکه‌های اپراتوری که شبانه‌روز در حال تامین ارتباطات مردم هستند، اخیراً تداخل‌های ناشی از تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز شناسایی شده که به‌صورت غیرقانونی وارد بازار شده‌اند.
توقیف تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز

رگولاتوری با شناسایی منابع تداخل ایجادشده روی شبکه‌های اپراتوری از تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز که به‌صورت غیرقانونی وارد بازار شده، برای جلوگیری از وقوع تداخل رادیویی، اعلام کرده که لازم است از استفاده و عرضه تلفن‌های بی‌سیم فاقد گواهی تائید نمونه و غیرمجاز خودداری شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان متولی مدیریت فضای فرکانسی کشور و پل ارتباطی بین مردم و اپراتورهای فعال در حوزه ICT، برای جلوگیری از وقوع تداخل رادیویی بر ارتباطات رادیویی و برطرف کردن مشکلات درصورت وقوع، اطلاعیه‌ای درباره توقف استفاده و عرضه تلفن‌های بی‌سیم فاقد گواهی تائید نمونه و غیرمجاز از جمله تلفن‌های بی‌سیم خانگی با فناوری DECT6 منتشر کرده است.

با توجه به بررسی‌های صورت‌گرفته برای شناسایی منابع تداخل ایجادشده روی شبکه‌های اپراتوری که شبانه‌روز در حال تامین ارتباطات مردم هستند، اخیراً تداخل‌های ناشی از تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز با فناوری DECT6 شناسایی شده که به‌صورت غیرقانونی وارد بازار شده و به‌صورت قابل توجهی مورد استفاده قرار گرفته است.

بنابراین ضروری است عرضه‌کنندگان و فروشندگان تلفن‌های بی‌سیم قبل از اقدام به خرید انبوه تلفن‌های بی‌سیم تجهیزات و فروش متعاقب آن، مقررات مربوط را به دقت مطالعه کرده و اقلامی که مشخصات فنی آن با مقررات تطابق کامل داشته و به تائید رسیده است را عرضه کنند.

براساس این اطلاعیه درصورت شناسایی تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز، ماموران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی موظف به توقیف آن هستند. بنابراین به منظور جلوگیری از وارد شدن خسارت، ضروری است از به‌کارگیری و عرضه هر نوع مارک و مدل تلفن‌های بی‌سیم خانگی با فناوری DECT6 خودداری شود.
کد مطلب: 61069
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام