۰
plusresetminus
جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۹

انویدیا ابرکامپیوتر هوش مصنوعی خود را برای درمان کرونا به کار می‌گیرد

ایتنا- شرکت انویدیا تصمیم گرفته است تا ابرکامپیوتر هوش مصنوعی خود را برای هدفی انسان دوستانه مورد استفاده قرار داده و از این ابزار نیرومند و پرهزینه خود برای درمان بزرگ‌ترین دغدغه امروزی بشر یعنی کرونا استفاده کند.
انویدیا ابرکامپیوتر هوش مصنوعی خود را برای درمان کرونا به کار می‌گیرد
شرکت انویدیا تصمیم گرفته است تا ابرکامپیوتر هوش مصنوعی خود را برای هدفی انسان دوستانه مورد استفاده قرار داده و از این ابزار نیرومند و پرهزینه خود برای درمان بزرگ‌ترین دغدغه امروزی بشر یعنی کرونا استفاده کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از از  Engadget، این شرکت برنامه‌ریزی بسیار ویژه‌ای انجام داده است  و در طی مراسم GTC 2020 خود به‌صورت رسمی هدف بزرگی به عنوان از بین بردن بیماری کرونا را در دستور کار این شرکت قرار داده و به جهانیان معرفی کرده است.
 
کامپیوتر مد نظر انویدیا برای انجام این کار، سوپرکامپیوتر DGX A100 نام دارد. این محصول در حقیقت جدیدترین محصول خط تولید سوپرکامپیوترهای این شرکت محسوب می‌شود و قرار است تا برای تحقیقات برای یافتن راهکاری برای درمان ویروس همه گیر کرونا مورد استفاده قرار بگیرد.
 
 
 
در حقیقت DGX A100 سومین نسل از سوپرکامپیوترهای هوش مصنوعی شرکت انویدیا محسوب می‌شود که قدرت پردازش 5 پتافلاپی خود را از طریق تعداد 5 عدد از پردازنده‌های گرافیکی جدید انویدیا یعنی Ampere A100 به عنوان خروجی اجرایی خود معرفی کرده است.
 
شرکت انویدیا این سیستم را به سادگی برای کاربران تشریح کرده است: سیستمی قابلیت‌های یک دیتاسنتر کامل را برای نخستین بار در یک پلتفرم انعطاف‌پذیر و یکپارچه عرضه می‌کند.
 
ریک استیونس به عنواتن یکی از متخصصان علوم کامپیوتر در این باره می‌گوید: «ما از نیرومندترین ابرکامپیوترهای آمریکا برای مبارزه با کرونا ساتفاده کرده و روی آن‌ها هوش مصنوعی را بر اساس آخرین فناوری‌های موجود اجرا می‌کنیم. توان پردازشی سوپرکامپیوتر DGX A100 می‌تواند ما را به خوبی برای تحقیقات جهت یافتن واکسن برای ویروس کووید 19 یاری کند. و سال‌ها تحقیقات دانشمندان را در یک ماه یا حتی چند روز انجام بدهد.»
 
کد مطلب: 60963
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام