۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۳

معیار جدید گوگل برای بررسی تجربه کاربران از وب‌‌سایت‌ها

ایتنا- گوگل به‌تازگی معیارهای جدیدی را به افزونه مرورگر کروم اضافه کرده است که توسعه‌دهندگان و کاربران از طریق آن می‌توانند سرعت باز شدن یک وب‌سایت و تجربه مثبت یا منفی استفاده‌کنندگان را موردبررسی قرار بدهند.
معیار جدید گوگل برای بررسی تجربه کاربران از وب‌‌سایت‌ها
یکی از پارامترهای مهم در ارزیابی سایت‌های گوناگون اینترنتی، سرعت آنها در آماده شدن برای مشاهده کامل محتوایشان توسط کاربران است، که البته بخش مهمی از این سرعت، محصول کار تیم نرم‌افزاری و طراحی سایت، و پلتفرمی است که بر مبنای آن طراحی و اجرا شده است.
بدین ترتیب با انتخاب هر روش توسط نرم‌افزارنویسان و توسعه‌دهندگان سایت، نتیجه متفاوتی بدست خواهد آمد.

شرکت گوگل به‌تازگی معیارهای جدیدی را به افزونه مرورگر کروم اضافه کرده است که توسعه‌دهندگان و نیز کاربران عادی از طریق آن می‌توانند سرعت باز شدن وب‌سایت مورد نظر خود، و همچنین تجربه مثبت یا منفی در نحوه استفاده ار خدمات گوناگون آن را به سهولت مورد بررسی قرار بدهند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، وبگردی و گشت و گذار در میان سایت‌ها این روزها نسبت به زمانی که "دایال آپ" روش اصلی اتصال به اینترنت به شمار می‌رفت بسیار سریع‌تر شده است، با این حال، هنوز نتوانسته انتظارات بسیاری از ما را برآورده کند، و در حقیقت بنظر می‌كسد سرعت مورد نظر ما هنوز محقق نشده است.
بر همین اساس، کمپانی گوگل به‌تازگی نرم‌افزار جدیدی معرفی کرده است که توسعه دهندگان با استفاده از آن می‌توانند سرعت‌ بالا آمدن وب‌سایت‌های خود را بالا ببرند، و نتیجتا کاربران نیز می‌توانند با بهره‌گیری از آن، وب‌سایت‌های سریع را از سایت‌های کم‌سرعت به سادگی تمیز دهند و تفاوت آنها را ببینند.
 
این نرم‌افزار که Web Vitals نام دارد، معیارهای جدیدی را در اختیار توسعه‌دهندگان و مالکان وب‌سایت‌ها قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند از عملکرد بهینه وب‌سایت خود اطمینان حاصل کنند.
گفتنی است سه معیار مهم این نرم‌افزار، به سنجش سرعت لود درک شده، میزان پاسخگویی، و ثبات بصری یک صفحه می‌پردازند. سپس نتایج این بررسی‌ها در یک افزوده جدید کروم برای توسعه‌دهندگان و کاربران نمایش داده می‌شود.
 
 
 
گزارش‌های به ‌دست ‌آمده در این خصوص و نیز مطالب نقل شده از از ایلیا گریگوریک به‌عنوان مهندس گوگل حاکی از آن است که این ابزار، اساسا برای کمک به کاهش سردرگم کنندگی حجم زیاد اطلاعاتی که در اختیار مدیران سایت‌ها قرار می‌گیرد طراحی شده است.
در زمینه جزئیات این ابزار اعلام شده که به نحوی طراحی شده است که در صورت سرعت لود بالای یک وب‌سایت، نشان تائیدیه‌ای در کنار آن برای کاربر و توسعه‌دهنده نمایش داده می‌شود، و ضمنا راهکارهایی برای افزایش سرعت وب‌سایت‌هایی که از این قابلیت برخوردار نیستند نیز ارائه می‌شود.
 
همچنین توسعه‌دهندگان با استفاده از این قابلیت جدید می‌توانند بفهمند که وب‌سایتشان در چه زمینه‌هایی جای بهبود یافتن دارد و همچنین آنها از این طریق می‌توانند بر پیشرفت‌های خود نظارت داشته باشند.
ناگفته پیداست که این رویکرد تشویقی، لازمه بسیاری از وب‌سایت‌هایی است که از سرعت لود کافی برخوردار نیستند، و نتیجتا می‌تواند به شکل محسوسی بر سرعت مشاهده سایت‌ها همچنین میزان رضایت کاربران اثرگذار باشد.
 
کد مطلب: 60837
برچسب ها: گوگل وب سایت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام