۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰

حملات ضد 5G به هلند نیز کشیده شد

ایتنا- به نظر می‌رسد که حمله به دکل‌های مخابراتی تنها در بریتانیا اتفاق نیفتاده است. گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که در هفته گذشته برخی افراد در هلند نیز به این برجک‌ها حمله برده و آن‌ها را آتش زده یا تخریب کرده‌اند.
حملات ضد 5G به هلند نیز کشیده شد
به نظر می‌رسد که حمله به دکل‌های مخابراتی تنها در بریتانیا اتفاق نیفتاده است. گزارش‌های به‌دست‌آمده حاکی از آن است که در هفته گذشته برخی افراد در هلند نیز به این برجک‌ها حمله برده و آن‌ها را آتش زده یا تخریب کرده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، شواهد حاکی از آن است که این حوادث به دلیل ترس از فناوری 5G و شایعه ارتباط آن با شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده است چراکه حداقل در یکی از حملات مخالفان شعارهای مرتبطی را روی دیواره دکل‌ها اسپری کرده بودند.
 
هنوز تعداد این حملات مشخص نیست اما سازمان هماهنگ‌کننده ملی امنیت و مبارزه با تروریسم این کشور وقوع آن‌ها را در پی «چندین حادثه» مطرح کرده است.
 
 
 
البته اعتراض‌های ضد فناوری 5G از زمان اعلام برنامه‌های هلند برای استقرار این فناوری در سال 2019 ادامه داشته است. بااین‌حال مقامات سازمان هماهنگ‌کننده ملی امنیت این کشور هشدار داده‌اند که انجام این اقدامات به اتصالات افراد آسیب می‌رساند و آن‌ها برای مبارزه با آن با پلیس و اپراتورها در تماس نزدیک هستند.
 
هنوز مشخص نیست که این حملات به‌طور قطعی در پی شایعات ارتباط میان این فناوری یا کووید-19 اتفاق افتاده است یا تنها ترس عمومی از آن موجب چنین اقداماتی شده است. درهرصورت هیچ مدرک موثقی مبنی بر مضر بودن این فناوری برای سلامت انسان وجود ندارد. سیگنال‌های فرکانس بالا به حدی راحت مسدود می‌شوند که حتی از پوست انسان عبور نمی‌کنند.
 
به‌عبارت‌دیگر این حملات ناشی از ترس غیرمنطقی افراد است و هیچ‌گونه توجیه علمی ندارد. متأسفانه ، تعداد فزاینده حوادث ازاین‌دست حاکی از آن است که این خشونت در آینده نزدیک متوقف نخواهد شد.
 
کد مطلب: 60589
برچسب ها: 5G هلند
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام