۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰

استفاده از هوش مصنوعی IBM برای درک و درمان کووید-19

ایتنا- آی‌بی‌ام اطلاعات به‌دست‌آمده توسط هوش مصنوعی پیشرفته خود در رابطه با ویروس کرونا را در قالب ابزاری جدید در اختیار محققان قرار خواهد داد.
استفاده از هوش مصنوعی IBM برای درک و درمان کووید-19
آی‌بی‌ام اطلاعات به‌دست‌آمده توسط هوش مصنوعی پیشرفته خود در رابطه با ویروس کرونا را در قالب ابزاری جدید در اختیار محققان قرار خواهد داد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، امید آی‌بی‌ام بر این است که محققان را در درک و درمان بیماری کووید-19 کمک کند. این کمپانی برای انجام این کار از هوش مصنوعی ویژه خود بهره برده است و با عرضه ابزار جدیدی برای جمع‌آوری داده‌ها به محققان در جستجوی درمان‌های احتمالی، پیشبرد مطالعه ژنوم های توالی یافته جدید SARS-CoV-2 و عرضه آخرین اطلاعات به متخصصان بخش سلامت کمک کرده است.
 
ابزار جستجوی عمیق هوش مصنوعی آی‌بی‌ام داده‌های ارائه‌شده از کاخ سفید، ائتلافی از گروه‌های تحقیقاتی و پایگاه‌های داده مجاز از DrugBank ، Clinicaltrials.gov و GenBank را مورد استنتاج قرار می‌دهد. محققان واجد شرایط می‌توانند در رابطه با اطلاعات موردنیاز خود از این هوش مصنوعی سوال کنند و این سیستم با استفاده از یادگیری ماشینی اطلاعات مرتبط را از بین 13335 سند خود به‌سرعت استخراج می‌کند. آی‌بی‌ام اعلام کرده است که می‌تواند هر روز 100 هزار فایل پی‌دی‌اف را به این سیستم اضافه کند.
 
 
 
علاوه بر این آی‌بی‌ام پلتفرم ژنوم کاربردی خود را نیز در دوران همه‌گیری ویروس کرونا به‌صورت رایگان در اختیار متخصصان قرار می‌دهد. این ابزار جستجوی ابری انباره‌ای از ژن‌ها، پروتئین‌ها و سایر مولکول‌های موجودات زنده ویروسی و باکتریایی است که با هدف کمک به محققان در شناسایی اهداف مولکولی موردنیاز در طراحی دارو، انجام تست و درمان ساخته شده است.
 
آی‌بی‌ام در حال حاضر هم‌اکنون 3000 مولکول کوچک جدید را به‌عنوان کاندیدای درمانی کووید-19 شناسایی کرده است و این اطلاعات را تحت مجوز بدون محدودیت به اشتراک گذاشته است. محققان می‌توانند این دستاوردها را در یک ابزار جدید اکتشاف مولکولی تعاملی موردبررسی و مطالعه قرار بدهند.
 
کد مطلب: 60511
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام