۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۷

شکست انسان از هوش مصنوعی دیپ مایند در بازی‌‌های آتاری

ایتنا- به گزارش ام.آی.تی، هوش مصنوعی دیپ مایند کمپانی آلفابت برای اولین بار توانست رکورد انسان عادی در بازی‌های آتاری را بشکند.
شکست انسان از هوش مصنوعی دیپ مایند در بازی‌‌های آتاری
به گزارش ام آی تی، هوش مصنوعی دیپ مایند کمپانی آلفابت برای اولین بار توانست رکورد انسان عادی در بازی‌های آتاری را بشکند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، یکی از روش‌های مناسب برای تست کارآمدی هوش‌های مصنوعی بررسی توانایی آن‌ها در انجام بازی‌های کامپیوتری بسیار ساده است. کمپانی الفابت به‌تازگی برای تست هوش مصنوعی دیپ مایند خود 57 بازی آتاری ویژه را به این هوش مصنوعی ارائه کرد و بنچ‌مارک‌های معیار این بازی‌ها را بر اساس مهارت یک انسان عادی در نظر گرفت.
 
سیستم هوش مصنوعی جدید این کمپانی به نام Agent57 در این زمینه نسبت به سیستم‌های قدیمی‌تر پیشرفت بسیار زیادی از خود نشان داد و به‌عنوان اولین هوش مصنوعی توانست رکورد امتیازهای انسان عادی را در این بازی‌ها بشکند. این هوش مصنوعی توانست توانایی‌های ابرانسانی خود را در بازی‌های Pitfall، Montezuma's Revenge، Solaris و Skiing که برای هوش‌های مصنوعی دیگر بسیار چالش‌برانگیز بودند نشان دهد.
 
گزارش‌های ارائه‌شده از ام آی تی حاکی از آن است که هوش مصنوعی برای به دست آوردن امتیاز بهتر در بازی‌های Pitfall و Montezuma's Revenge نیازمند تحلیل و بررسی‌های بالاتر از حد معمول است. همچنین انجام بازی‌های Solaris و Skiing برای هوش مصنوعی بسیار دشوار است چراکه نشانه‌های موفقیت در آن بسیار کم است و هوش مصنوعی نمی‌داند که آیا در دوره‌های زمانی طولانی حرکات درستی انجام می‌دهد یا خیر.
 
 
 
دیپ مایند بر اساس عاملان هوش مصنوعی قدیمی‌تر ساخته شده است و به همین خاطر Agent57 در رابطه با جستجو، به دست آوردن امتیاز و سبک و سنگین کردن بین عملکرد کوتاه‌مدت و بلندمدت دربازی‌هایی نظیر Skiing تصمیم‌های بهتری می‌گیرد. ام آی تی در این رابطه اعلام کرده است که اگرچه نتایج به‌دست‌آمده از این هوش مصنوعی چشمگیر است اما هوش‌های مصنوعی هنوز راه زیادی را درپیش دارند.
 
این سیستم‌ها تنها می‌توانند به انجام همزمان یک بازی بپردازند و همین امر موجب شده است که از بزرگ‌ترین قابلیت انسانی یعنی انطباق‌پذیری واقعی فاصله بسیار زیادی داشته باشند. بااین‌حال آموزش‌های به‌دست‌آمده از Agent57 می‌تواند در بهبود عملکرد سیستم‌های هوش مصنوعی مورداستفاده در صنایع فعلی تأثیر به سزایی داشته باشد.
 
کد مطلب: 60438
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام