۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰

آموزش مبانی هوش مصنوعی با حروف A تا Z

ایتنا- شرکت گوگل و موسسه اینترنت آکسفورد، مبانی هوش مصنوعی را در قالب کلمات با حروف “A” تا “Z” توضیح می‌دهند.
آموزش مبانی هوش مصنوعی با حروف A تا Z

هوش مصنوعی یا “AI” می‌تواند در تمامی زمینه‌های مربوط به یک جامعه از تشخیص کلاهبرداری و نظارت گرفته تا کمک به کشورها در مبارزه با بیماری همه‌گیر کوید-19 حضور پیدا کند ولی این مبحث حوزه فناوری آن‌قدر اصطلاحات پیچیده، اطلاعات متناقض و سخت دارد که درک آن را برای افراد عمومی جامعه سخت و دشوار می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، درک دشوار مباحث هوش مصنوعی باعث شد که موسسه اینترنت آکسفورد که دپارتمام علوم اجتماعی و کامپیوتر دانشگاه آکسفورد انگلیس محسوب می‌شود از گوگل کمک بگیرد و یک پرتال با مباحثی برای شرح و توضیح هوش مصنوعی راه اندازی کند.
 
در پرتال  «A تا Z هوش مصنوعی» 26 عنوان از جمله بایاس (تعصبات) و شیوه کار هوش مصنوعی برای تغییر علوم آب و هوا، اخلاق، یادگیری ماشین و شبکه‌های مولد تخاصمی یا “GAN” بیان می‌شود. تیم پژوهش هوش مصنوعی گوگل با همای جینا نف، استادیار و استاد ارشد پژوهش در موسسه اینترنت آکسفورد  موضوعاتی را انتخاب کردند که احساس می‌کردند افراد مختلف جامعه باید در رابطه با هومش مصنوعی بدانند.
 

درست است که این 26 عنوان مطرح‌شده در پرتال مورد بحث چندان کامل و بی‌نقص نیست ولی برای کسی که اطلاعاتی در مورد هوش مصنوعی ندارد و تازه می‌خواهد یاد بگیرد، عالی است. این تیم انتخاب‌های خود را بر اساس درک فنی، تکنیک‌های تولید، موارد استفاده، پیامدهای اجتماعی و ملاحضات اخلاقی انجام داده است. به عنوان مثال، مسئله بایاس (تعصب) یکی از مسائلی است که دانستن و درک آن برای فهم کارکرد هوش مصنوعی اهمیت دارد.
 
در پرتال مورد بحث، در بخش «A تا Z» همه چیز به صورت کامل بیان شده است. همچنین می‌تواند محتوا را به وسیله یکی از چهار دسته (مبانی هوش مصنوعی، ساخت هوش مصنوعی، جامعه و هوش مصنوعی و استفاده از هوش مصنوعی) موجود در سایت بررسی کنید. لیست موجود در این سایت به مرور زمان کامل‌تر می‌شود و فناوری‌های جدید در آن وارد خواهد شد.
کد مطلب: 60316
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام