۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۷
کشف شگفت انگیز دانشمندان:

پرندگان با دیدن تلویزیون می‌توانند روش به دست آوردن غذا را یاد بگیرند

ایتنا- پرندگان هم به سهم خود می‌توانند از فناوری‌های الکترونیکی بهره ببرند و تحقیقات نشان داده است که مشاهده تلویزیون می‌تواند بر روی رژیم غذایی پرندگان تاثیرگذار باشد.
پرندگان با دیدن تلویزیون می‌توانند روش به دست آوردن غذا را یاد بگیرند
پرندگان هم به سهم خود می‌توانند از فناوری‌های الکترونیکی بهره ببرند و تحقیقات نشان داده است که مشاهده تلویزیون می‌تواند بر روی رژیم غذایی پرندگان تاثیرگذار باشد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  cnet، گزارش های به دست آمده از محققان دانشگاه کمبریج حاکی از آن است که پرندگان می توانند عادات غذایی خود را با رژیم غذایی پرندگان در تلویزیون تنظیم کنند.
 
در این مطالعه که در مجله Animal Ecology به چاپ رسیده است نشان داده شد که چرخ ریسک های سر آبی و چرخ ریسک های بزرگ با تماشای ویدیوهایی از نحوه انتخاب غذا توسط چرخ ریسک‌های دیگر بر اساس آزمون و خطا عادات غذایی خود را تنظیم می کنند. این رفتار اکتسابی می‌تواند جلوی مسمومیت غذایی پرندگان را بگیرد.
 
محققان برای انجام این مطالعه تکه های بادام را در بسته کاغذی سفید رنگی قرار دارند. برخی از این بادام‌ها پیش از این در محلول تلخ کننده‌ای قرار گرفته شده بودند و مزه‌ای تلخ داشتند. سپس واکنس پرندگان در هنگام انتخاب بسته های بادام خوش مزه و بدمزه ثبت شد. بسته های حاوی بادام تلخ دارای نماد مربعی شکلی بودند.
 

پاسخ پرنده نمایش داده شده در تلویزیون به غذای تلخ در تکان دادن سر و پاک کردن شدید منقار نمود پیدا می کرد. نتایج تحقیق این محققان حاکی از آن بود که چرخ ریسک‌ها با مشاهده این رفتار هم نوع های خودشان در تلویزیون به هنگام خودرن بادام های تلخ کمتر به سراغ بسته‌های بادام‌های بدمزه می رفتند.

لیزا همالینین به عنوان محقق جانور شناسی کمبریج در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرده است که:« چرخ ریسک‌های سر آبی و چرخ ریسک‌های بزرگ با همدیگر به دنبال غذا می گردند و رژیم غذایی مشابهی دارند اما تردید آنها برای امتحان غذاهای جدید متفاوت است.

آنها با تماشای دیگران می‌توانند به سرعت و با امنیت خاطر بهترین غذا برای خوردن انتخاب کنند. این امر می تواند زمان و انرژی صرف شده توسط آنها برای امتحان غذاهای متفاوت را کاهش دهد و همچنین به آنها در اجتناب از تاثیرات بد خوردن غذای سمی کمک کند.»
 
این اولین مطالعه‌ای است که در آن به بررسی عادات غذایی چرخ ریسک‌های سر آبی و چرخ ریسک‌های بزرگ پرداخته شده است و برای کسب نتایج بهتر به انجام تحقیقات پیشرفته تری نیاز است.
 
کد مطلب: 59965
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام