۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۹

آموزش: چگونه از عضوشدن ناخواسته در گروه‌های تلگرامی پیشگیری کنیم

ایتنا - یکی از ویژگی‌های بارز و محبوب تلگرام، وجود کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی است اما وقتی بدون اجازه شما، به این گروه‌ها و کانال‌ها اضافه می‌شوید، می‌تواند کمی آزاردهنده باشد.
آموزش: چگونه از عضوشدن ناخواسته در گروه‌های تلگرامی پیشگیری کنیم

درصورتی‌ که بدون آگاهی خودتان،‌ در گروه‌های تلگرامی اضافه می‌شوید، می‌توانید این امکان را در تنظیمات گوشی خود اصلاح کنید.

به گزارش ایتنا از ایسنا، گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که در این پیام‌رسان وجود دارند و درواقع زمانی که تلگرام یک پیام‌رسان ساده بود، با اضافه کردن قابلیت‌هایی از جمله گروه‌هایی با تعداد اعضای بالا و کانال‌هایی که امکان انتشار یک‌طرفه مطلب را داشت، توانست توجه کاربران را به خود جلب کند.

اما در حالی که قابلیت گروه و کانال تلگرام زمانی‌که بخواهید از اطلاعات خاصی مطلع شوید و یا با دوستانتان در ارتباط باشید، سودمند محسوب می‌شود، درصورتی‌که به گروه‌ها و کانال‌های ناشناخته‌ای که علاقه‌ای به مطالب آن‌ها ندارید، اضافه شوید، موضوع عوض می‌شود و بیش‌تر نقش مزاحمت را برای شما دارد؛ اگر ندانید چه کسی شما را به گروه اضافه کرده هم شاید این موضوع آزاردهنده‌تر باشد.

اگرچه تلگرام این قابلیت را برای افراد قرار داده که بدون اجازه، دوستان و آشنایانشان و کسانی که شماره و آی‌دی تلگرامی آن‌ها را دارند، به گروه‌ها و کانال‌ها اضافه کنند و فردی که به گروه اضافه شده حتی از این‌که چه کسی این کار را انجام داده، اطلاعی پیدا نمی‌کند، اما در مقابل راه جلوگیری از اضافه شدن بدون آگاهی کاربر را هم نشان داده است.

برای این کار، لازم است وارد تنظیمات تلگرام در گوشی خود (اندرویدی یا آی‌اواس) شوید. پس از آن وارد بخش امنیت و حریم خصوصی (Privacy and Security) شده و گزینه گروه‌ها و کانال‌ها (Groups & Channels) را انتخاب کنید.
 


از این بخش می‌توانید انتخاب کنید که چه کسانی می‌توانند شما را به گروه‌ها اضافه کنند، تمامی افراد، مخاطبانتان و یا گزینه هیچ‌کس را انتخاب کنید که در آن صورت بدون آگاهی شما، امکان اضافه شدنتان به هیچ کانال و گروهی وجود ندارد.
 


همچنین می‌توانید از بخش Never Allow، انتخاب کنید که برخی از افراد هیچ‌وقت نتوانند شما را به گروه یا کانالی اضافه کنند.
کد مطلب: 59687
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام