۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶

گوگل، هنوز هم در مظان اتهام اتحادیه اروپا

ایتنا - کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده مشغول انجام تحقیقات اولیه درباره جمع آوری اطلاعات کاربران توسط گوگل است.
گوگل، هنوز هم در مظان اتهام اتحادیه اروپا

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده مشغول انجام تحقیقاتی درباره جمع آوری اطلاعات کاربران توسط گوگل است. این در حالی است که قبلا این اتحادیه تحقیقات دیگری درباره این شرکت فناوری انجام داده است.
به گزارش ایتنا از مهر، مقامات قانونگذار آنتی تراست (ضدانحصار) اتحادیه اروپا هنوز مشغول بررسی فعالیت‌های گوگل هستند.
کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده مشغول انجام تحقیقات اولیه درباره جمع آوری اطلاعات کاربران توسط گوگل است.

البته در بیانیه مذکور جزئیاتی درباره این تحقیقات اعلام نشده اما یک سند فاش شده که نشان می دهد تحقیقات مذکور روی موضوعات مختلف از جمه جستجوی محلی، تبلیغات (از جمله گروه های هدف گیری شده برای این منظور) خدماتی که باید برای آنها وارد حساب کاربری شد و مرورگرها متمرکز است. 
در حقیقت تحقیق اتحادیه اروپا تمام فعالیت های اصلی گوگل را در برمی‌گیرد.

 گوگل قبلا توضیح داده بود از اطلاعات کاربران برای ارتقای سرویس‌هایش استفاده می‌کند و به آنها امکان می‌دهد اطلاعات مذکور را مدیریت یا حذف کنند.
البته تحقیقات لزوما به این معنا نیست که اتحادیه اروپا یک پرونده آنتی تراست علیه گوگل باز می‌کند. اما مقامات قبلا به دلیل اتهامات مربوط محدودیت های قراردادهای تبلیغاتی، سیاست های ضدرقابتی اندروید و ادعاهای مشابه، گوگل را ۸ میلیارد یورو جریمه کردند.

بنابراین جای تعجبی ندارد اگر کمیسیون اتحادیه اروپا روش‌های جمع آوری اطلاعات در گوگل را زیر سوال ببرد، به خصوص آنکه برخی کشورهای عضو این اتحادیه به دلیل نقض قانون حفظ حریم خصوصی (GDPR)این شرکت فناوری را جریمه کرده‌اند.
کد مطلب: 58985
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام