۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۴

هشدار پلیس فتا درخصوص سایت‌های خرید و فروش کالا و ملک

ایتنا - رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ضمن هشدار به شهروندان درباره سایت‌های خرید و فروش کالا، اظهار کرد: این سایت‌ها باید احراز هویت کرده و فرد عرضه کننده کالا را معرفی کنند.
هشدار پلیس فتا درخصوص سایت‌های خرید و فروش کالا و ملک


سرهنگ تورج کاظمی در یک برنامه رادیویی درباره سایت‌های خرید و فروش ملک و خودرو و کالا، گفت: با درخواستی که از دادستانی داشتیم، باید نسبت به برخورد قانونی با این سایت‌ها اقدام شود و در صورتیکه امکانات و مقدورات لازم را ایجاد نکنند و امنیت این حوزه برقرار نگردد، برخورد قانونی صورت گیرد.

وی منظور از امنیت را اینگونه بیان کرد: کاربران باید قابل شناسایی بوده و مواردی که باعث التهاب بازار می‌شود، مسدود گردد و این موارد در سایت‌ها درج نشود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به گفته سرهنگ کاظمی، در صورت درج هرگونه آگهی کاربر باید قابل شناسایی و معرفی به مراجع قانونی باشد.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ این را هم گفت: ما از این کسب و کارها حمایت کرده و دنبال بستر مناسبی هستیم که فعالیت برای اینگونه سایت‌ها فراهم گردد؛ کاربران نیز باید به نحو شایسته از آن بهره ببرند.

سرهنگ کاظمی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان دنبال حذف یا جایگزین نیستیم ولی با توجه به عملکرد این سایت‌ها باید تمهیداتی اتخاذ شود تا مشکلات و نواقص قانونی برطرف شود و امکان استفاده کاربران را به نحو احسن فراهم آورند.

وی با بیان اینکه سایت هایی نظیر دیوار و شیپور برای ادامه کار باید نواقص را برطرف کنند، گفت: این سایت‌ها باید احراز هویت کرده و فرد عرضه کننده کالا را معرفی کنند. خواست مراجع قضایی و پلیس تنها احراز هویت است و اعلام می شود این فرد حتی اگر سوء یا حسن نیت دارد، باید برای پلیس شناسایی گردد و ما اقدام خاص دیگری نیاز نداریم.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ همچنین در پاسخ به این سوال که احراز هویت در کجا باید صورت گیرد، گفت: فردی که تصویر کالا را آپلود می‌کند، باید مشخص باشد چه کسی است تا کاربران فریب نخورند.
کد مطلب: 58550
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
کلاه برداری خیلی زیاد شده . مخصوصا سایت هایی که نماد ندارن و هیچ مشخصاتی ازشون نیست به راحتی پول میگیرن و فحش هم میدن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام