۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۸

خدمات اینترنتی وای‌فای رایگان در پایانه‌های مرزی برای زائرین اربعین

ایتنا - در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، همه سایت‌های ارتباطی که نسل دوم بودند، به نسل سوم و چهارم ارتقا داده شدند.  ۱۳ سایت سیار در مرز مهران و پنج سایت سیار نیز در مرز خسروی توسط دو اپراتور نصب و راه‌اندازی شده است.
خدمات اینترنتی وای‌فای رایگان در پایانه‌های مرزی برای زائرین اربعین

معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که تعرفه اپراتورهای ایرانی در عراق با توجه به صحبت‌های انجام شده تا حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: تعرفه‌هایی با نرخ ۳۰۰۰ تومان به حدود ۲۰۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات در بازدید از پایانه مرزی چذابه و شلمچه در استان خوزستان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در بحث افزایش جمعیت زائران اربعین حسینی، امسال در چهار پایانه مرزی کشور ظرفیت زیرساخت‌های ارتباطی را دو برابر کرده‌ایم.

حسین فلاح جوشقانی افزود: در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، همه سایت‌های ارتباطی که نسل دوم بودند، به نسل سوم و چهارم ارتقا داده شدند.  ۱۳ سایت سیار در مرز مهران و پنج سایت سیار نیز در مرز خسروی توسط دو اپراتور نصب و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به قطعی فیبرنوری در سال گذشته، اظهار کرد: علاوه بر تقویت زیرساخت‌ها در بحث فیبر امسال یک مسیر جداگانه دیگر نیز در همه ترمینال‌های مرزی پیش‌بینی شده است تا به هر دلیل اگر فیبرها قطع شوند، بتوانیم از مسیرهای جایگزین استفاده کنیم.
رییس سازمان تنظیم مقررات ادامه داد: یک مسیر پشتیبان رادیویی و همچنین یک مسیر ماهواره‌ای نیز در نظر گرفته شده است تا در شرایط ویژه و اگر با مشکلاتی در بحث قطعی مواجه شویم، بتوانیم ارتباط ماهواره‌ای خود را برقرار کنیم.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه در پایانه مرزی شلمچه هم‌زمان ۱۰ هزار مشترک می‌توانند از شبکه استفاده کنند، گفت: در پایانه‌های مرزی بحث سرویس WIFI رایگان برای مشترکان در نظر گرفته شده است که در حال حاضر WIFI رایگان در مرز مهران راه اندازی شده و ظرف مدت یک یا دو روز آینده در دیگر پایانه‌های مرزی نیز برای زائران ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که تعرفه اپراتورهای ایرانی در کشور عراق با توجه به صحبت‌های انجام شده تا حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: تعرفه‌هایی با نرخ  ۳۰۰۰ تومان به حدود ۲۰۰۰ تومان رسیده است.
جوشقانی با اشاره به این‌که طی صحبت‌هایی با اپراتورهای عراقی انجام شده است، گفت: آن‌ها به ما اعلام کرده‌اند که ظرفیت‌های خود را در مقایسه با سال گذشته حدود دو برابر افزایش داده اند و پوشش آنتن‌دهی را در مسیرهای اصلی پیاده‌روی زائران به خوبی تقویت کرده‌اند.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: پوشش آنتن دهی همه جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی در سراسر کشور کامل شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، در سفر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان خوزستان نشستی به منظور آخرین وضعیت ارتباطی و مخابراتی در مراسم اربعین حسینی و همچنین وضیعت ارتباطی شهری، روستایی و جاده‌ای استان با حضور مشاور وزیر در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت های مذهبی ملی و منطقه ای، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران تابعه وزارت در استان و مدیران ارشد کلیه اپراتورهای ارتباطی در محل اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب برگزار شد.
کد مطلب: 58481
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام