۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۳

ناآرامی‌ها در عراق علت بروز اختلال در اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی

ایتنا - اخباری مبنی بر مشکلات اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی منتشر و این موضوع مطرح شده که براساس تماس زائران اربعین، اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی زائران به دلیل مسایل امنیتی و ناآرامی‌های اخیر در این کشور قطع است.
ناآرامی‌ها در عراق علت بروز اختلال در اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی

درحالی که با توجه به هزینه‌های بالای اینترنت در سرویس رومینگ اپراتورهای ایرانی، به زائران اربعین توصیه شده بود از سیم‌کارت‌های عراقی برای خدمات اینترنتی استفاده کنند، به نظر می‌رسد که از روزهای گذشته به دلیل مشکلات در کشور عراق، اینترنت این سیم‌کارت‌ها در برخی مناطق با مشکلاتی مواجه است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اخباری مبنی بر مشکلات اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی منتشر و این موضوع مطرح شده که براساس تماس زائران اربعین، اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی زائران به دلیل مسایل امنیتی و ناآرامی‌های اخیر در این کشور قطع است.

در این راستا، اسماعیل رادکانی -مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت‌های مذهبی، ملی و منطقه‌ای- گفت: استفاده از اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی در حال حاضر بستگی به شرایط آن کشور دارد که به دلیل خاص بودن این شرایط، ممکن است در مناطقی محدودیت‌هایی ایجاد شود، همان‌طور که چند روز پیش هم اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی مشکلاتی داشت؛ برای مثال ممکن است در نجف محدودیتی نباشد، اما در کربلا مشکلاتی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: کشور عراق هم شرایط خاص خود را دارد و با توجه به شرایطی که در این کشور وجود دارد، امکان دارد با مسائل امنیتی مواجه باشند. تصمیم درباره وضعیت اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی با آن کشور است و ایران هم نمی‌تواند نقشی در تصمیم‌های آنها داشته باشد و یا این‌که در مباحث امنیتی آن‌ها وارد شود، اما مطابق اخباری که منتشر شده، وضعیت کنونی در این کشور بهتر شده است.

این در حالی است که محمدجواد آذری جهرمی درباره توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و با بیان این‌که عراق به خاطر مشکلات امنیتی اینترنت خود را در روزهای اخیر قطع و یا محدود کرده است، به رادیو اربعین اعلام کرده بود: زائران می‌توانند از رومینگ اپراتورهای ایرانی که ۳۰۰ درصد هم ارزان‌تر نسبت به سال قبل شده استفاده کنند.

وی افزود: درباره مکالمات صوتی هم باید گفت سابقاً سیم‌کارت‌های عراقی به‌صرفه‌تر بودند اما با مذاکرات و تلاش‌هایی که صورت گرفت امروز مکالمات با ایران از طریق سیم‌کارت‌های ایرانی و رومینگ، مقرون به‌صرفه‌تر است که البته جدول آن در اختیار زائران قرارگرفته است. در خصوص استفاده از اینترنت اما باید گفت هنوز سیم‌کارت عراقی مقرون به‌صرفه‌تر است اما به هر صورت باید گفت رومینگ ایران با کاهش قابل‌توجه روبرو شده و البته در اختیار زائران قرار دارد.

مشکلات اینترنت، به مسائل داخلی عراق مربوط است
طی روزهای گذشته اینگونه اعلام شد که در تمام مسیر حضور زائران اربعین، اینترنت سیم‌کارت‌های عراقی قطع است اما اینترنتی که ویژه زائران به صورت رومینگ از بسته‌های اینترنت ایرانی در اختیار زائران ایرانی قرار می‌گیرد، از اینترنت ایران است و کسانی که در اوضاع قطعی اینترنت در عراق از اینترنت رومینگ استفاده کنند، اینترنتشان برقرار است.

در این راستا به زائران پیشنهاد می‌شود که چه با سیم‌کارت ایرانی و چه با سیم‌کارت عراقی، به خانواده‌ و آشنایان خود بگویند تا بیشتر از ایران با آن‌ها تماس گرفته شود چون در این صورت مقداری از هزینه‌شان در مقایسه با حالتی که تماس از عراق به سمت ایران آغاز شود، کاهش پیدا می‌کند.
کد مطلب: 58473
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام