۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۲

هشدار پلیس فتا در خصوص سیم‌کارت‌های بدون هویت

ایتنا - پلیس فتا: برخی از اپراتورها بدون حضور شخص اقدام به ثبت و راه‌اندازی سیم‌کارت می‌کنند و در همین راستا از وزارت ارتباطات می‌خواهیم فکری به حال این موضوع کند.
هشدار پلیس فتا در خصوص سیم‌کارت‌های بدون هویت

سرهنگ مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا در پاسخ به این پرسش که آیا سیم‌کارت بدون هویت در کشور موجود هست یا خیر، بیان داشت: سیم‌کارت بدون هویت در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد ولی متأسفانه برخی دفاتر و نمایندگی‌های اپراتور تلفن همراه بدون حضور شخص و ارائه مدارک اقدام به ثبت سیم‌کارت به نام افراد می‌کنند.

به گزارش ایتنا از سایت پلیس فتا، سرهنگ نوروزی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: از ارائه تصاویر مدارک هویتی خود به مراجع غیررسمی خودداری کنند زیرا در صورت مفقودی سیم‌کارت و یا ارائه سیم‌کارت خود به دیگران، تمام مسئولیت قانونی با فردی می‌باشد که سیم کارت به نام او است.

همچنین رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا اشاره کرد: هموطنان عزیز در صورت مفقودی سیم‌کارت‌شان در اسرع وقت اقدام به سوزاندن سیم‌کارت و یا مسدود کردن آن نمایند.

این مقام انتظامی افزود: شهروندان عزیز می‌توانند با ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۰ یا گرفتن استعلام از وب‌سایت CRA.IR از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامشان است مطلع شوند و اگر از سیم‌کارت‌هایشان و یا مدارک هویتی‌شان سوءاستفاده شده مطلع شوند و برای طرح شکایت و مسدود کردن سیم‌کارت اقدام کنند.

سرهنگ نوروزی در پایان گفت: همانطور که می‌دانیم نظارت بر سیم‌کارت‌ها از طریق وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات می‌باشد لذا از وزارت ارتباطات خواهانیم فرآیند ثبت نام و صدور سیم‌کارت را با احراز هویت از طریق مکانیزم‌های بیومتریک راه‌اندازی نماید تا دیگر شاهد تخلفات و مشکلات این چنینی نباشیم. همچنین هموطنان عزیز در صورت مواجه شدن با هرگونه تخلفی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.
کد مطلب: 58092
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام