۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵

ابزار اینستاگرام برای کمک به سلامت روان

ایتنا - غول شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام٬ ابزاری برای جلوگیری از خودکشی یا هرگونه خود آسیبی را توسعه داده است. اقدام ابتکاری این کمپانی با هشتگ #PerfectlyMe تماما درباره اهدا اعتماد به نفس به مردم و ساختن جامعه‌ای مثبت‌تر است. 
ابزار اینستاگرام برای کمک به سلامت روان


اینستاگرام در راستای اجرای این هدف منابعی را به برنامه خود اضافه کرده است که شامل: صحبت با یک دوست٬ تماس با مرکز کمک و یا راهنمایی‌های دیگر است. این شرکت با کمک متخصصانی از انجمن National Eating Disorders, The National Suicide Prevention Lifeline و Save.org این ابزار را توسعه داده است.

به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، متخصصان بر این باورند که دسترسی آسان و تماس با دوستان و نزدیکان تفاوت زیادی بر حالات روحی اشخاصی که در حالت پریشانی به سر می‌برند دارد. به گفته سخنگوی اینستاگرام٬ این ابزار طراحی شده است تا اجازه دهد کاربران احساس کنند که جزئی از انجمن حمایتی‌اند و تنها نیستند.

اما چگونه کار می‌کند:
اگر تصویری از دوستان شما منتشر شده است که به نظر می‌رسد فرد قصد دارد به خودش آسیب برساند٬ به راحتی می‌توانید با انتخاب گزینه سه نقطه در بالا سمت راست تصویر گزینه Report را انتخاب کنید.

بر روی روی گزینه inappropriate  کلیک کرده و دلیل گزارش خود برای این پست را انتخاب کنید. گزینه آخر بیانگر صدمه به خود است (Self injury) که می‌تواند شامل اختلالات یا ترویج خودکشی باشد. با انتخاب گزینه به صفحه بعد جهت تایید ارسال گزارش هدایت می‌شوید.

اینستاگرام شامل تیمی است که ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته به بررسی و پاسخگویی سریع به گزارشات کاربران می‌پردازند. اگر شرایط پست حیاتی تلقی شود٬ کاربر به محض ورود مجدد به اینستاگرام با پیامی مرتبط با هشتگ PerfectlyMe مواجه می‌شود. کاربر ترغیب می‌شود تا با مرکز کمک تماس بگیرد و نکاتی برای غلبه بر حالت روحی خود دریافت می‌کند. از جمله نکات راهنمایی اینستاگرام برای کاربرانی که با شرایط روحی سخت مواجه می‌شوند شامل موارد زیر است:

آهسته کردن شرایط بحرانی:
  • صورت خود را برای ۲۰ ثانیه در آب سرد قرار دهید٬ این عمل را ۳ بار تکرار کنید.
    هیچ تصمیم مهمی در ۲۴ ساعت نگیرید.
    با کسی تماس بگیرید که کمک می‌کند حواستان پرت شود.
    برای ۳ ثانیه دم و بعد ۵ ثانیه بازدم انجام دهید.
عوض کردن محیط اطراف:
  • برای پیاده روی به بیرون بروید.
    به مکان مورد علاقه خود بروید٬ مثل پارک یا کتابخانه.
    به داروخانه بروید.
از خودتان مراقبت کنید:
  • یک لیوان بزرگ آب بنوشید.
    مواد مغذی بخورید مثل یک ساندویچ 
    کاری کنید که به آرام شدن شما کمک می‌کند مثل دوش گرفتن یا استراحت کردن
 لازم به ذکر است کاربران در صورت مواجه شواهد مستقیم خودکشی می‌بایست با تلفن‌های اضطراری اورژانس تماس حاصل کنند.
کد مطلب: 57785
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام