۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵

رقیب گوگل مپ در سیستم‌عامل جدید هواوی!

ایتنا - هواوی، غول تکنولوژی چین بلافاصله پس از راه‌اندازی سیستم عامل خود با نام هارمونی برای جایگزینی اندروید گوگل، ادعا کرد با پرده‌برداری از یک سیستم نقشه‌برداری داخلی، گوگل مپ را به مبارزه می‌طلبد.
رقیب گوگل مپ در سیستم‌عامل جدید هواوی!


هواوی، غول تکنولوژی چین بلافاصله پس از راه اندازی سیستم عامل خود با نام هارمونی برای جایگزینی اندروید گوگل، ادعا کرد با پرده‌برداری از یک سیستم نقشه برداری داخلی، گوگل مپ را به مبارزه می‌طلبد.

به گزارش ایتنا از تسنیم،  هدف از این اقدام، مقابله با تحریم‌های واشنگتن علیه هواوی در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین آمریکا و چین است. در صورتی که دسترسی این شرکت به گوگل مپ به خاطر تحریم های آمریکا قطع شود، هواوی می‌تواند سرویس نقشه‌برداری خود را از اوایل اکتبر راه‌اندازی کند.

این ابزار با نام مپ کیت مستقیماً برای استفاده مشتریان طراحی نشده است بلکه هدف آن تشویق سازندگان به ایجاد نرم‌افزاری بر اساس توانایی‌های نقشه‌برداری آن است. یاندکس، شرکت فناوری اطلاعات روسی و تأمین‌کننده خدمات نقشه‌برداری که گاهی به آن گوگل روسی هم می‌گویند، به همراه وب سایت بوکینگ دات کام از جمله شرکت‌های نرم‌افزار هستند که در این سرویس نقشه‌برداری با هواوی همکاری می‌کنند.

 مپ کیت هنگام بهره‌برداری از 40 زبان دنیا پشتیبانی و از امتیازات هواوی در بخش مخابرات برای خدمات‌رسانی بهتر استفاده می‌کند. این سیستم از ایستگاه‌های مخابراتی در بیش از 160 کشور و منطقه استفاده خواهد کرد که به آن امکان دسترسی به جریان‌های مخابراتی و سیستم بسیار پیچیده جهت‌یابی را می‌دهد که حتی می‌تواند تغییر مسیر یک خودرو را تشخیص دهد.

 این خبر بلافاصله پس از انتشار خبر راه‌اندازی سیستم عامل هواوی با نام هارمونی منتشر شد که می‌تواند در وسایل مختلف از جمله گوشی‌های همراه عمل کند. هواوی قصد دارد یک‌میلیارد دلار برای تشویق برنامه نویسان به طراحی نرم‌افزار‌هایی برای هارمونی سرمایه‌گذاری کند. این شرکت همچنین قول داده که این برنامه‌نویسان سود بیشتری نسبت به کاری که برای اپل و گوگل انجام می‌دهند به دست خواهند آورد.

واشنگتن شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی را از معامله با شرکت هوآوی منع کرده است. در حالی که ممنوعیت قراردادهای دولتی با هواوی همچنان برقرار است، گوگل یک معافیت 90 روزه برای فراهم کردن به روزرسانی نرم‌افزار اندروید در گوشی‌های  همراه و ادامه فعالیت شبکه‌ها و تجهیزات موجود دریافت کرده است.

 ولی این معافیت هفته آینده به پایان می‌رسد و این شرکت چینی دیگر مجوز اندروید را ندارد. این شرکت دسترسی خود به نرم افزارهای گوگل مثل مپس، داکس و پلی استور را از دست می‌دهد.
 
کد مطلب: 57779
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام