۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۶

مشکلات ارزی عامل نایاب شدن مودم‌های جیبی

ایتنا - مودم‌های جیبی مدتی است که دیگر در بازار موجود نیستند و دلیل عمده‌ آن هم مشکلات ارزی ذکر شده است.
مشکلات ارزی عامل نایاب شدن مودم‌های جیبی

مودم‌های جیبی، مودم‌هایی هستند که می‌توان در آن سیم‌کارت قرار داد و با ارائه‌ نسل 3 و 4 اینترنت مورد استقبال بسیار قرار گرفتند. استفاده از مودم جیبی در حال سفر و یا هنگامی که اتصال از طریق تلفن ثابت و یا اینترنت ثابت دلخواه نیست، می‌تواند برای اتصال به اینترنت مورد توجه قرار گیرد. با وجود این به نظر می‌رسد اخیراً مودم‌های جیبی در بازار کم‌یاب و به تعبیری نایاب شده‌اند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، درواقع با افزایش نرخ ارز از یک سال گذشته، تقریباً تمامی کالاها دچار تغییرات اساسی در قیمت شدند و وسایل الکترونیکی هم از این قاعده مستثنی نبودند. حتی به دلیل این‌که کالاهای حوزه فناوری اطلاعات عمدتاً وارداتی هستند و برای وارد کردن آن‌ها، نیازمند ارز هستیم، وسایل الکترونیکی از گوشی و لپ‌تاپ تا مودم‌ها هم تحت تأثیر این افزایش نرخ ارز قرار گرفتند.

از طرفی با توجه به تغییر قیمت دلار، قیمت مودم‌ها دچار تغییر جدی شده است؛ به نحوی که اگر مودمی تا پیش از افزایش نرخ ارز ۲۰۰ هزار تومان بود، با این تغییرات به قیمت ۷۰۰ هزار تومان رسید و مشترک دیگر برایش توجیه ندارد که بخواهد چنین هزینه‌ای بدهد. از طرف دیگر تأمین ارز برای خریداری مودم و وارد کردن آن به بازار هم دچار مشکل است.

در این زمینه محمدرضا منصوری - معاون فروش شرکت ارتباطات ایرانسل-  گفت: با توجه به مشکلات بازار ارز، مدتی در عرضه مودم‌های همراه ایرانسل مشکلاتی ایجاد شده بود، اما با توجه به برطرف شدن موارد پیش رو و همچنین همکاری‌هایی که با تولیدکنندگان داخلی آغاز کرده‌ایم، امیدواریم به زودی مودم‌های همراه جدید برای مصرف کاربران وارد بازار شود.
کد مطلب: 57008
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام