۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۲

حمله منع دسترسی به تلگرام؛ مدیران دولت چین را مسئول می‌دانند

ایتنا- پاول دورف در توییت خود مدعی شده است که حمله منع دسترسی که در روز چهارشنبه تلگرام را درگیر خود کرد از کشور چین نشأت‌ گرفته و برای مختل کردن اعتراضات در هنگ‌کنگ اتفاق افتاده است.
حمله منع دسترسی به تلگرام؛ مدیران دولت چین را مسئول می‌دانند
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، در حمله منع دسترسی یک سرویس آنلاین با ترافیک شبکه‌ای که از جانب روبات‌ها ایجاد شده است، به حدی مشغول می‌شود که کاربران اصلی آن به دلیل شلوغی بیش‌ازحد از  این سرویس خارج می‌شوند. تلگرام این حمله را به ورود موش‌های صحرایی به صف رستوران‌های مک‌دونالد و انجام درخواست‌های بی‌پشتوانه تشبیه کرده است.
 
پاول دورف در توییت خود اعلام کرده است که:«آدرس‌های آی‌پی این روبات‌ها از کشور چین بوده‌اند. به‌صورت کلی تمامی حملات منع سرویس دولتی که تجربه کرده این با اعتراضات در هنگ‌کنگ هم‌زمان شده است. این مورد نیز استثنا نیست.»
 
 
 
لارم به ذکر است که هزاران متعرض خیابان‌های هنگ‌کنگ را به دلیل برنامه دولت برای اجازه به استرداد مظنونان به چین به تصرف خود درآوردند. مردم نگران که این قانون هنگ‌کنگ را به دولت چین برگرداند. این متعرضان به سرویس‌های پیام‌رسان رمزگذاری شده متکی شدند که به آن‌ها اجازه می‌داد تا در هنگام برقراری ارتباط با یکدیگر، هویت خود را از مقامات چینی محفوظ نگه‌دارند. تلگرام و فایرچت از نرم‌افزارهای محبوب هنگ‌کنگی‌ها است که از آن برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند.
 
این اولین باری نیست که تلگرام برای اهداف ضد دولتی مورداستفاده قرار می‌گیرد و پیش‌ازاین نیز چنین اقداماتی از سوی معترضان در کشورهایی نظیر اندونزی و روسیه انجام شده بود و این افراد از پیام‌رسان تلگرام برای برقراری ارتباط با یکدیگر و هماهنگی‌های تخریبی استفاده کرده بودند.
 
کد مطلب: 56972
برچسب ها: تلگرام چین
مرجع : www.cnet.com
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Moldova, Republic of
ایتنا شما راجع به پروژه های Ton proxy, Ton storage , تلگرام اطلاع دارید؟؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام