۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۸

ترافیک اینترنت اروپا به مدت دو ساعت از چین رد می‌شد

ایتنا- یک مشکل فنی در دیتاسنتر سوئیس موجب شد تا ترافیک موبایل اروپا به مدت دو ساعت از کمپانی دولتی تلکام چین عبور کند.
ترافیک اینترنت اروپا به مدت دو ساعت از چین رد می‌شد
یک مشکل فنی در دیتاسنتر سوئیس موجب شد تا ترافیک موبایل اروپا به مدت دو ساعت از کمپانی دولتی تلکام چین عبور کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، بیش از 70 هزار مسیر در نتیجه حادثه‌ای که برای آی پی اس های اروپایی از قبیل KPN هلند، سوییس کام سوییس، نیومریکبل و بویگو فرانسه اتفاق افتاد، به سمت آی پی اس چین روانه شدند. در نتیجه شمار زیادی از کاربران گزارش‌هایی را مبنی بر کاش سرعت دیتایشان منتشر کردند.
بر اساس نظر متخصصان، این حادثه به دلیل نشت مسیر پروتکل دروازه مرزی (BGP) در دیتاسنتر سیف هاست کشور سوئیس اتفاق افتاد.
 
شایان ذکر است که پروتکل دروازه مرزی به مسیرها کمک می‌کند که بهترین راه را برای یک مقصد شبکه‌ای خاص انتخاب کنند.
خطاهای پروتکل دروازه مرزی چندان شایع نیستند و زمانی اتفاق می‌افتند که یک سیستم خودکار به‌صورت اشتباه ادعا کند که ترافیک را به بلاک‌های آدرس‌های آی پی گروه‌بندی شده توسط پیشوندهای شبکه می‌برد.
 
 
 
با این‌ حال، حادثه هفته گذشته با توجه به مدت نشت(دو ساعت) بسیار نادر بود. علاوه بر این کمپانی تلکام چینی به‌جای نادیده گرفتن این نشت، مسیرهای آن را به‌عنوان مسیرهای خودش معرفی کرد و در نتیجه خود را به‌عنوان یکی از کوتاه‌ترین مسیرها برای رسیدن به شبکه سیف هاست و دیگر آی پی اس های اروپایی معرفی کرد.
 
داگ مادوری به‌عنوان مدیر بخش تجزیه و تحلیل اینترنت اوراکل در این رابطه بیان کرد: «اتفاق امروز نشان می‌دهد که اینترنت هنوز مشکل نشتی‌های مسیر پروتکل دروازه مرزی را برطرف نکرده است. دو ساعت زمان زیادی برای نشت مسیریابی به این بزرگی است و ارتباطات جهانی را حقیر می‌کند.»
 
همچنین محققان عنوان کردند که آژانس‌های چینی از آی پی اس های محلی برای دزدیدن اطلاعات بسیاری از کشورهای غربی بهره می‌برند.
علاوه بر این، ادعا شده است که آی پی اس ها مسیرهای پروتکل دروازه مرزی را برای سرازیر کردن مسیر ترافیک غربی به سمت چین می‌ربایند.
 
کد مطلب: 56936
برچسب ها: اروپا چین
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام