۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۷

روسیه وی‌پی‌ان های غیردولتی را مسدود می‌کند

ایتنا - در ماه مارس گذشته سازمان مقررات مخابراتی روسیه به 10 کمپانی ارائه‌دهنده VPN اطلاع داد که باید سرورهایشان را به سیستم‌های IT دولتی منتقل کنند. این امر به دولت روسیه اجازه خواهد داد تا برخی از وب‌سایت‌ها را به سلیقه خود بلاک کند.
روسیه وی‌پی‌ان های غیردولتی را مسدود می‌کند
روسیه یک‌قدم به داشتن اینترنت بسیار محدود نزدیک شده است و در همین راستا این کشور به‌تازگی اعلام کرده است که در طی ماه آینده 9 شرکت فعال درزمینهٔ فروش VPN را مسدود خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، در ماه مارس گذشته سازمان مقررات مخابراتی روسیه به 10 کمپانی ارائه‌دهنده  VPN اطلاع داد که باید سرورهایشان را به سیستم‌های IT دولتی منتقل کنند. این امر به دولت روسیه اجازه خواهد داد تا برخی از وب‌سایت‌ها را به سلیقه خود بلاک کند.
 
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، 9 سایت از این مجموعه ده عددی از انجام این دستور سرپیچی کردند و برخی نیز با انتشار پست‌هایی حفظ حریم خصوصی کاربران را از مهم‌ترین اصول اخلاقی کار خود اعلام کردند. به‌این‌ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که کمپانی‌هایی نظیر ExpressVPN، Hola VPN، IPVanish، KeepSolid، NordVPN، OpenVPN و... به‌زودی بلاک خواهند شد.
 
 
 
بااین‌حال تنها کمپانی‌ای که حاضر به قبول قوانین دولت روسیه شد کسپرسکی بود. این امر شاید در نگاه اول بسیار تعجب‌برانگیز باشد اما باید به داشت که کسپرسکی یک کمپانی روسی است و عواقب احتمالی ناراضی کردن دولت بسیار شدیدتر ابزار عبارات قهرمانانه در رابطه با حذف حریم خصوصی کاربرانش است.
 
الکساندر ژاروف به‌عنوان رییس سازمان مقررات مخابراتی روسیه اظهار داشت که:« این قانون به‌وضوح عنوان می‌کند که کمپانی‌ای که از آن سرپیچی کند باید بلاک شود. پس ما این کار را به‌زودی خواهیم کرد.» مسلم است که این ده شرکت تنها ارائه‌دهندگان VPN در روسیه نیستند و کمپانی‌های دیگری نیز در این زمینه فعال هستند. بااین‌حال بسته شدن این ده شرکت بزرگ می‌تواند درس عبرتی برای این کمپانی‌های فعال باشد.
 
کد مطلب: 56935
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام