۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۲

راه‌های حل معضل خدمات ارزش افزوده موبایل

ایتنا - معاون وزیر ارتباطات از بررسی سه سناریو در شورای فنی وزارت ارتباطات در راستای حل معضل خدمات ارزش افزوده خبر داد. یکی از پیشنهادات، صدور قبض جداگانه ارزش افزوده برای صاحبان سیم‌کارت است.
راه‌های حل معضل خدمات ارزش افزوده موبایل

امیر ناظمی  اظهار داشت: برخی خدمات دهندگان سرویس‌های ارزش افزوده تلفن همراه با استفاده از یک سری روش‌های غیرمنصفانه، برخی مشترکان را عضو سرویس‌های خود می‌کنند در حالی که خود فرد از این عضویت اطلاعی ندارد و یا مایل به آن نیست. این اقدام ممکن است به روش‌های مختلفی انجام شود.

به گزارش ایتنا ازمهر، معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برخی اپلیکیشن‌ها که مانند ویروس یا بدافزار روی گوشی کاربران نصب شده و باعث هزینه مضاعف خدمات ارزش افزوده برای کاربر می‌شوند، گفت: کاربران باید از طریق شماره گیری «ستاره هشتصد مربع» نسبت به وضعیت منوی سرویس‌های ارزش افزوده خود اطلاع کسب کنند و در صورتی که به عضویت ناخواسته سرویسی درآمده‌اند آن را لغو و اعلام کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته مطابق بررسی‌های رگولاتوری کلاهبرداری ۳۳ میلیارد تومانی از سرویس‌های ارزش افزوده شناسایی شد، گفت: در این راستا با صاحبان سرویس و اپراتورها برخورد کردیم و هزینه‌ای که از مشترکان کسر شده بود به حساب آنها بازگشت داده شد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: با این وجود برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های ناشی از عدم اطلاع کافی مشترکان از سرویس‌های ارزش افزوده، چند سناریو را مدنظر داریم که باید روی یکی از آنها به جمع بندی برسیم. برای مثال موضوع صدور قبض جداگانه ارزش افزوده برای صاحبان سیم کارت را به عنوان پیشنهاد، مطرح کرده‌ایم که در جلسه شورای فنی وزارت ارتباطات روی آن بحث است.

وی گفت: ما مجموعه‌ای از ایده‌ها را جمع کردیم که هر کدام معضلات فنی خاص خود را دارد و باید در جلسه شورای فنی به بحث گذاشته شود و به جمع بندی نهایی برسیم.

ناظمی افزود: برای مثال موضوع صدور قبض جداگانه ارزش افزوده، می‌تواند برای برخی کاربران این نارضایتی را ایجاد کند که بگویند چرا باید دو قبض پرداخت کنیم. این موضوع البته پیچیدگی‌های فنی زیادی هم دارد. اما در هر حال این ایده‌ها را جمع آوری کرده و قرار است در مورد راه حل نهایی تصمیم گیری شود.

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: موضوع مورد انتقاد دیگر این است که سرویس «ستاره هشتصد مربع» به شکل منفعلانه کار می‌کند و از کاربر می‌خواهد برای اطلاع از سرویس‌های ارزش افزوده خود، از این شماره استفاده کند. در حالی که می‌توان این سرویس را به نحوی تعریف کرد که هر ماه به کاربران اعلام کند عضو چه سرویس‌هایی هستند. اما این موضوع نیز به دلیل آنکه هزینه به همراه خواهد داشت، با مشکلاتی همراه می‌شود. چرا که کاربر باید اجازه دهد که ماهیانه هزینه‌ای بابت اطلاع رسانی درباره عضویتش در سرویس‌های ارزش افزوده از وی کسر شود که در این زمینه نیز ممکن است نارضایتی وجود داشته باشد و مشترک نخواهد این مبلغ را پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: ایده دیگری که وجود دارد این است که سرویس اطلاع رسانی ماهیانه از خدمات فعال ارزش افزوده کاربران را فعال کنیم و کسانی که تمایلی به استفاده از آن ندارد و نمی‌خواهند هزینه‌ای بابت این اطلاع رسانی پرداخت کنند، آن را غیرفعال کنند. این مجموعه راه حل‌ها در دست بررسی است و به زودی تصمیم نهایی برای برون رفت از چالش خدمات ارزش افزوده تلفن همراه، اتخاذ می‌شود.
کد مطلب: 56900
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام