۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۴

استفاده از بالون‌های ارسال امواج اینترنت LTE پس از زلزله پرو

ایتنا- پروژه لون (Loon) کمپانی آلفابت در زلزله 8.0 ریشتری پرو، بسیار یاری‌رسان بود. بالون‌های این پروژه در طی 48 ساعت با پرواز در اسمان این منطقه دسترسی به اینترنت LTE را برای زلزله‌زدگان فراهم کردند.
استفاده از بالون‌های ارسال  امواج اینترنت LTE  پس از زلزله پرو
پروژه لون (Loon) کمپانی آلفابت در زلزله 8.0 ریشتری پرو، بسیار یاری‌رسان بود. بالون‌های این پروژه در طی 48 ساعت با پرواز در اسمان این منطقه دسترسی به اینترنت LTE را برای زلزله‌زدگان فراهم کردند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، این اولین باری نیست که پروژه لون در هنگام وقوع بلایای طبیعی یاری‌رسان مردن می‌شود. این پروژه در زمان طوفان سال 2017 نیز به مردم پورتوریکو اینترنت داده بود اما زمان تلف‌شده در آن سال 4 هفته بود. بااین‌حال تفاوت پرو با پورتوریکو در این است که پروژه لون در آن زمان در حال مذاکره بر سر قراردادی تجاری با یکی از اپراتورهای بین‌المللی این کشور به نام تلفونیکا بود. فرایند نصب و تست این بالون‌ها در این کشور پیش از وقوع این اتفاق آغازشده بود و به همین دلیل سرعت عملکرد لون نیز در پاسخ به این مشکل چند برابر شد.
 
 
 
پاسخگویی سریع لون در پرو تأییدی بر این موضوع است که کشورهایی که در حال حاضر این پروژه را در مرزهای خود مستقر کرده‌اند، در هنگام بروز بلایای طبیعی از سرعت پاسخگویی سریع‌تری برخوردار خواهند شد.و این کمپانی در یکی از پست‌های بلاگ خود اظهار داشته است که:« اگر لون در کشوری از پیش فعال شده بود، مانند مورد پرو، توانایی ما برای پاسخ به یک بلای طبیعی به‌جای هفته‌ها با مقیاس ساعت و روز اندازه‌گیری می‌شود.»
 
درزمانی که دسترسی به اتصال اینترنت می‌تواند جان بسیاری از افرادی که زمان برایشان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است را نجات بدهد، ارائه اینترنت LTE تنها چند ساعت بعد از وقوع حادثه بسیار حیاتی خواهد بود. به همین جهت مسئولان لون به کشورها توصیه می‌کنند که این فناوری ویژه را با امضای قرارداد با کمپانی آلفابت،به‌عنوان یک دوراندیشی مهم در مرزهای خود مستقر کنند.
 
کد مطلب: 56839
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام