۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰

گسترش فناوری 5G توسط هواوی

ایتنا - هواوی می‌خواهد همچنان به تحقیقات درباره شبکه 5G ادامه دهد و در کشورهایی که هنوز تصمیم قاطعی برای قطع همکاری با آن نگرفته‌اند، ورود پیدا کرده و قراردادهای جدیدی منعقد کند.
گسترش فناوری 5G  توسط هواوی

برخلاف تلاش دولت ترامپ و متحدانش برای جلوگیری از فعالیت‌های مخابراتی هواوی، این شرکت چینی به تازگی یک لابراتور تخصصی ویژه با همکاری شرکت‌های کره‌ای در سئول راه اندازی کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، هواوی که بدون شک یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و توسعه دهنده تجهیزات مربوط به شبکه نسل پنجم اینترنت 5G در جهان به شمار می‌رود، حالا به نظر می‌رسد که به تازگی تصمیم گرفته است لابراتوار جدیدی در سئول، پایتخت کره جنوبی راه اندازی کند که قرار است با تلاش متخصصان و مهندسان چینی و کره‌ای به تحقیقات درباره شبکه نسل پنجم اینترنت 5G بپردازند.

هواوی که در طول یک سال اخیر به شدت از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و سایر متحدانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و محدودیت‌های تجاری قرار گرفته بود، به نظر می‌رسد با انتشار فهرست جدید منتشر شده از سوی واشنگتن برای اعمال تحریم و محدودیت‌های جدید برای تجارت با این شرکت چینی کار بسیار دشوار تری را در پیش خواهد داشت. از سویی دیگر، لغو لایسنس سیستم عامل اندروید از سوی شرکت آمریکایی گوگل و همچنین قطع همکاری سایر غول‌های تکنولوژی همچون اینتل، کوالکام، مایکروسافت و برودکام با آن همه و همه نشان از وضعیت سخت و غیرقابل پیش بینی هواوی دارد.

بر اساس گزارش CNA، اما حالا به نظر می‌رسد با اینکه هواوی در طول یک ماه اخیر با تحریم و شرایط بسیار سخت‌تری مواجه شده است، کوتاه نیامده و می‌خواهد همچنان به تحقیقات درباره شبکه 5G و توسعه زیرساخت‌های مربوطه ادامه دهد و در سایر کشورهایی که هنوز تصمیم قاطعی برای قطع همکاری با آن نگرفته‌اند، ورود پیدا کرده و قراردادهای جدیدی منعقد کند.

روز گذشته بود که خبر دیگری مبنی بر تلاش هواوی برای عقد قرارداد با اتحادیه آفریقا منتشر شد که نشان می‌دهد این شرکت چینی سعی دارد برای جبران بازارهای از دست رفته خود به دلایل نگرانی‌های امنیتی و همچنین تحریم‌های کاخ سفید، به بازارهای جدید دیگری ورود پیدا کند.

تقریباً دو هفته پیش بود که دولت ترامپ فهرست جدیدی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت و ایالات متحده را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هوآوی به عنوان بزرگ‌ترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در جهان نیز به چشم می‌خورد.

مشکلات و کشمکش‌های دولت آمریکا با هواوی از جنجال‌برانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ میلادی بود که به نظر می‌رسد به این زودی تمام نخواهد شد. هواوی که بزرگ‌ترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، پیش از این نیز در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ تحت فشارهای سیاسی و تجاری زیادی قرار گرفته بود و نگرانی‌های امنیتی خود را به سایر کشورهای هم پیمان آمریکا نظیر استرالیا، نیوزلند، کانادا، ژاپن و بریتانیا منتقل کرده بود تا آنها نیز به همکاری با این شرکت چینی خاتمه بخشند تا بدین ترتیب بتواند در ادامه جنگ تجاری با چین، ضربه مهلکی بر اقتصاد این کشور پهناور وارد کند و به عقیده بسیاری از تحلیلگران، جلوی رشد سرسام‌آور و شکوفایی سریع اقتصادی غول‌های تکنولوژی چینی را بگیرد.
کد مطلب: 56833
برچسب ها: هواوی 5G
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام