۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۱

ماهواره‌های اینترنتی اسپیس اکس برای ستاره شناسان دردسرساز شد

ایتنا- ماهواره‌های اینترنتی کمپانی اسپیس اکس مشکلات عدیده‌ای را برای دید ستاره شناسان از آسمان در شب ایجاد کرده است ولی ایلان ماسک وعده داده است که این مشکل به‌زودی حل خواهد شد.
ماهواره‌های اینترنتی اسپیس اکس برای ستاره شناسان دردسرساز شد
ماهواره‌های اینترنتی کمپانی اسپیس اکس مشکلات عدیده‌ای را برای دید ستاره شناسان از آسمان در شب ایجاد کرده است ولی ایلان ماسک وعده داده است که این مشکل به‌زودی حل خواهد شد.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، ماهواره‌های استارلینک کمپانی اسپیس اکس بسیار کارآمد هستند اما درعین‌حال می‌توانند دردسر بزرگی برای ستاره شناسان باشند. جاناتان مک داول از هاروارد به همراه همکارانش دریافته‌اند که روشنایی ماهواره‌های اینترنتی به حدی است که برای اخترشناسی مشکلاتی را ایجاد می‌کند و صورت فلکی 12000 ماهواره اینترنتی یادشده می‌تواند دید انسان از آسمان در شب را مختل کند. این پروژه شمار ماهواره‌های در گردش به دور زمین را سه برابر کرده است و اپراتورهای تلسکوپ را مجبور به‌حساب برای این اشیا کرده است.
 
بااین‌حال این مشکل به‌اندازه‌ای که تصور می‌شد بغرنج نیست و اکنون‌که ماهواره‌ها به سمت پنل‌های خورشیدی خود متمایل شده‌اند از نورشان کاسته شده است. همچنین قرار است که این ماشین‌ها تنها به مدت 5 سال به دور زمین بگردند و به همین دلیل مشکل ایجادشده موقتی است. ایلان ماسک نیز در این رابطه اظهار داشته است که صورت فلکی استارلینک به‌راحتی توسط هیچ‌کس دیده نخواهد شد.
 
 
 
بااین‌حال او همچنان از مشکلات احتمالی این ماهواره‌ها آگاه است و وعده حل آن را داده است. اسپیس اکس مطمئن شده است که استارلینک به‌هیچ‌وجه روی ستاره‌شناسی تأثیر ماده‌ای نخواهد گذاشت و درعین‌حال از اعضای تیم پروژه خواسته شده است تا در صورت امکان نوز ساتع شده از ماهواره‌هایی که به مقصد می‌روند را به حداقل برسانند. ایلان ماسک همچنین از ایده نصب تلسکوپ‌های متفاوت روی بدنه‌های استارلینک برای مشاهده بهتر فضا استقبال کرد.
 
بااین‌حال این اقدامات به‌صورت کلی خیال افراد علاقه‌مند به ستاره‌شناسی را از بابت اختلالات ایجادشده راحت نمی‌کند اما اقدامات کمپانی اسپیس اکس در رابطه با رسیدگی به این مشکل نشان داده است که ایلان ماسک و تیم همراهی‌کننده‌اش از ترافیک بالای ایجادشده در مدار زمین آگاه هستند و به دنبال چاره‌اندیشی برای رفع این مشکل خواهند بود.
کد مطلب: 56793
برچسب ها: ماهواره
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام