۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۹

مشاغل و کارهای آینده به صورت دورکاری انجام خواهد شد

ایتنا- بسیاری از شرکت‌ها در اندیشه تبدیل مشاغل خود به دورکاری هستند. کارمندان به این صورت می‌توانند بهره‌وری و خلاقیت بیشتری داشته باشند و انعطاف بیشتری در زمینه کاری برای کارمندان و مدیران به وجود خواهد آمد.
مشاغل و کارهای آینده به صورت دورکاری انجام خواهد شد
امروزه در همه شرکت‌ها صحبت از دورکاری است. بسیاری از شرکت‌های به روز دنیا تلاش می‌کنند که بعضی از کارمندان خود را به صورت دورکاری استخدام کنند. این کار چند مزیت مهم دارد. بهره‌وری و خلاقیت کارمندان بیشتر می‌شود. بسیاری از هزینه‌ها مانند آب، برق و... جلوگیری به عمل می‌آید. شرکت‌ها می‌توانند کارمندان دلخواه خود را که در سراسر دنیا زندگی می‌کنند، استخدام نمایند. دورکاری از خیلی جهات به کار حضوری ترجیح داده می‌شود.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، در حال حاضر به هر شرکت و کسب وکاری که نگاه کنید، دارای مشاغل دورکاری است. مشاغل زیادی در مراکز مختلف از جمله کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، ایستگاه مترو و... وجود دارد که کار خود را در منزل انجام می‌دهند. از طرف خود کارمندان هم دورکاری را ترجیح می‌دهند. طبق نظرسنجی‌ها، کارمندان ترجیح می‌دهند که در حد امکان مشاغل و وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند.
 
همه چیز برای تبدیل مشاغل حضوری به دورکاری آماده است. فناوری لازم نیز وجود دارد و به مرور بهتر هم می‌شود. تصمیم شرکت‌ها نشان می‌دهد که کارهای آینده بیشتر به صورت دورکاری انجام خواهد شد. اجبار کارکنان به حضور در یک مکان خاص می‌تواند بر عملکرد آنها تاثیر بگذارد. البته برخی از مشاغل نیاز به حضور فرد در محل کار دارد.
 
زمانی خواهد آمد که شرکت‌های بزرگ مانند فیس‌بوک از اساس بر پایه دورکاری ساخته خواهد شد و کارکنان آن در منزل‌ها و هرجا که بخواهند کار خواهند کرد اما سوال این است که چقدر طول می‌کشد تا آن دوران فرا برسد؟ درچه سالی این اتفاق خواهد افتاد؟ بعضی از تحلیلگران بر این باور هستند که در سال‌های 2100 تا 3000 بیشتر مردم به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.
 
با فرا رسیدن دوران دورکاری مسلما بسیاری از تنش‌های کاری کم خواهد شد و درآمد و بهره‌وری سازمان‌ها افزایش خواهد یافت. کافی است شرکت‌ها تصمیم خود را برای فعالیت دورکاری بگیرند و آرامش را برای خود به ارمغان بیاورند.
 
کد مطلب: 56791
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام