۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۵

اینترنت در حال ایجاد تغییر مثبت در آفریقا

ایتنا- زندگی مردم در آفریقا با دسترسی آسان به اینترنت از طریق تلفن‌های همراه هوشمند ارزان‌قیمت تغییرات بسیار زیادی کرده است که بسیاری از آن‌ها مثبت و برخی دیگر منفی بوده‌اند.
اینترنت در حال ایجاد تغییر مثبت در آفریقا

 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، چیبوزور آبیورا توسعه‌دهنده‌ای 29 ساله از نیجریه است که کد نویسی را از سال 2014 میلادی آغاز کرد و توسط کمپانی اندلا استخدام شد. در آن زمان همکاران او افرادی در سن و سال او یا بزرگ‌تر بودند اما 5 سال بعدازاین ماجرا صنعت توسعه نرم‌افزار در نیجریه رونق بسیار زیادی گرفت. نیجریه‌ای‌های جوان دریافتند که می‌توانند با یادگیری کد نویسی به‌سرعت به کسب درامد برسند و به همین ترتیب میانگین سنی و جنسیتی این کمپانی متنوع‌تر شد.
 
دسترسی به اینترنت با استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند محتوای فرهنگ آفریقا را تغییر داده است. بسیاری از آفریقایی‌هایی که از پس هزینه‌های اتصالات اینترنت برنمی‌آمدند هم‌اکنون می‌توانند با استفاده از تلفن‌های همراه اندرویدی 50 دلاری به اینترنت دسترسی داشته باشند به‌طوری‌که پیش بینی شده است که تا سال 2025 میلادی 300 میلیون کاربر اینترنت در این قاره وجود داشته باشد.
 
 
 
علاوه بر این خدمات اینترنت پایه کیفیت زندگی بسیاری از این افراد را با تغییرات چشم‌گیری مواجه کرده است. برای مثال نرم‌افزاری که زنان را در فرایند زایمان راهنمایی می‌کند جان بسیاری از افراد را در کشورهایی مانند اتیوپی که بسیاری از زایمان‌ها خارج از مراکز درمانی انجام می‌شود، نجات داده است. علاوه بر این دسترسی اولیه به اینترنت می‌تواند بهره‌وری کارگران فعال در بخش کشاورزی را تا حد زیادی بالا ببرد. برای مثال آن‌ها می‌توانند با نرم‌افزاری به‌صورت آنی قیمت‌های بازار را بررسی کنند و از سفرهای فیزیکی به این مناطق خودداری کرده و زمانشان را به بهره‌وری بیشتر اختصاص بدهند. 
 
البته دسترسی به اینترنت معایبی هم دارد که یکی از آن‌ها خوش‌بینی بیش‌ازحد است. آفریقا قاره‌ای است که به‌صورت تاریخی توسط حکومت‌های اقتدارگرا، تنش و توسعه‌نیافتگی احاطه شده است. اینترنت به‌خودی‌خود قدرتی برای پیشرفت یا ایجاد اختلال نبوده است بلکه ابزاری است که برای هر دو هدف مورداستفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربری‌های اینترنت به بهبود افریقا و برخی دیگر به دامن زدن به مشکلات این قاره کمک می‌کنند.
 
از دیگر مشکلات دسترسی به اینترنت شرط‌بندی‌های اینترنتی است که بسیاری از کشورهای این قاره را درگیر کرده است. البته این مشکل تنها مختص کشورهای این قاره نیست و کشورهای دیگر نظیر استرالیا نیز در این زمینه سردمدار هستند. بااین‌حال آسیب‌های این امر برای آفریقایی‌ها بیشتر از زیرا بسیاری از افرادی که زیرخط فقر زندگی می‌کنند درآمد محدود خود را به امید به دست آوردن پول‌های بیشتر در این زمینه خرج می‌کنند.
کد مطلب: 56775
برچسب ها: اینترنت
مرجع : www.cnet.com
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام