۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۲

قطع همکاری کوالکوم و اینتل با هواوی

ایتنا - شرکت‌های تراشه ساز بزرگ آمریکایی از جمله اینتل، کوالکام وبرودکام به کارمندانشان اعلام کرده‌اند تا اطلاع ثانوی محصولی برای هواوی تامین نکنند.
قطع همکاری کوالکوم و اینتل با هواوی

به نظر می‌رسد تأثیر تهدیدهای دولت ترامپ برای متوقف کردن فعالیت شرکت هواوی بسیار گسترده باشد و زنجیره تأمین ذخایر و تجهیزات محصولات مورد نیاز این شرکت را مختل کرده است.

به گفته منابع آگاه از امر، شرکت‌های بزرگ تراشه سازی از جمله اینتل، کوالکام، Xilinx و برودکام به کارمندانشان اعلام کرده اند تا اطلاع ثانوی هیچ محصولی در اختیار هواوی قرار نمی‌دهند.

به گزارش ایتنا ازمهر، روز گذشته نیز شرکت آلفابت اعلام کرد سخت افزار و برخی سرویس‌های نرم افزاری را برای هواوی تأمین نمی‌کند. این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که روز جمعه دولت ترامپ شرکت هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داد. علاوه بر آن دولت آمریکا هواوی را تهدید کرد که به شرکت‌های آمریکایی اجازه نمی‌دهد نرم افزار و نیمه رساناهای مورد نیاز این شرکت را تأمین دهند. آمریکا، هواوی را متهم کرده که در عملیات‌های خرابکاری به دولت چین کمک می‌کند.

این در حالی است که ممنوعیت فروش محصولات به هواوی احتمالاً کسب و کار تراشه سازان بزرگ آمریکایی مانند شرکت Micron Technology را مختل می‌کند و راه اندازی شبکه اینترنتی ۵ جی در سراسر جهان را به تأخیر می‌اندازد.
کد مطلب: 56693
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام