۰
plusresetminus
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۳
عبور مجدد از بهای 8000 دلار

آیا بیت‌کوین دوباره به اوج باز می‌گردد؟

ایتنا - به نظر می‌رسد دوران جذابی پیش روی بیتکوین و ارزهای رمزپایه باشد.
آیا بیت‌کوین دوباره به اوج باز می‌گردد؟

در بهار 2017، پس از چند ماه رکود نسبی در داد و ستدها، قیمت بیت‌کوین شروع به رشد کرد، و از 1000 دلار در اوائل آوریل به 2500 دلار در اواسط مه این سال رسید. در ماه اوت قیمت آن به 4000 دلار رسید. داد و ستد آن پرتلاطم بود و افتی ناگهانی و شدید را تجربه کرد، ولی قیمت آن مجددا رشد کرد و ظرف چند هفته به رکورد جدید رسید. فقط در ماه نوامبر، قیمت آن از حدود 6500 دلار شروع شد و در بیش از 10000 دلار خاتمه یافت (منبع اطلاعات:  CoinMarketCap).
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، اکنون در فاصله دو سال از آن زمان (که سال نسبتا افتضاح 2018، از نظر قیمت، را تجربه کرد)، بهای بیت‌کوین در مسیری مشابه 2017 قرار گرفته است. هفته گذشته بهای آن برای نخستین بار در سال جاری از 6000 دلار گذشت. درست پنج روز بعد، بیت‌کوین به راحتی از 8000 دلار گذشت، و در حال حاضر به قیمت 8240 دلار در Coinbase معامله می‌شود.
بهای سایر ارزهای رمزپایه نیز افزایش یافت؛ اتریوم، که در سال 2017 حتی بیش از بیت‌کوین رشد را تجربه کرد، برای نخستین بار در سال جاری از 200 دلار فراتر رفت.
 
با وجود احتمال بالای ادامه قیمت بالا برای ارزهای مجازی، ولی به سختی می‌توان شباهت‌های روند سال جاری با سال 2017 را نادیده گرفت. درست مانند سال 2017 نگرانی از اعلام ممنوعیتی از چین بر جنبه‌ای از ارزهای رمزپایه وجود دارد. درست مانند آن سال تبادلات ارزهای رمزپایه عمده هک می‌شوند و هکرها میلیون‌ها به جیب می‌زنند. سرمایه‌گذاران معروفی مانند وارن بافت باری دیگر خود را به بیت‌کوین سرگرم کرده‌اند. نگرانی از فروپاشی ارزدیجیتال باثبات Tether وجود، هرچند که این ترس سال‌هاست که وجود داشته و هرگز واقعا رفع نشده است. و همچنین، صحبت‌هایی درباره ورود چشمگیر سرمایه‌گذاران نهادی به این فضا وجود دارد.

 

البته این نباید باعث شود بی‌گدار به آب زده و فکر کنیم که قطعا اینبار نیز بهای آن به 20000 دلار میل خواهد کرد، چون چنین چیزی در بازارهای مالی قطعیت ندارد.
 
با این حال به نظر می‌رسد دوران جذابی پیش روی بیتکوین و ارزهای رمزپایه باشد. قیمت آنها همچون همیشه متلاطم است ولی زیرساخت اساسی آنها هیچگاه اینقدر مستحکم نبوده و مقدار پولی که به این فضا سرازیر شده هیچگاه اینقدر زیاد نبوده است.
 
 
کد مطلب: 56637
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام