۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۷

مایکروسافت با استفاده از هوش مصنوعی به افراد ناتوان کمک می‌کند

ایتنا- شرکت مایکروسافت قصد دارد که با کمک گرفتن از فناوری هوش مصنوعی قابلیت دسترسی را بهتر کند و از این طریق به افراد ناتوان کمک کند.
مایکروسافت با استفاده از هوش مصنوعی به افراد ناتوان کمک می‌کند
نرخ بیکاری افراد ناتوان دو برابر افرادی است که مشکلی از نظر ناتوانی ندارند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که افراد ناتوان برای دسترسی به ابزارها و دستگاه‌هایی که بتوانند به کمک آنها مشکلات خود را برطرف کنند مشکل دارند.
تحلیلگران و متخصصان رشته آمار تخمین زدند که فقط 10 درصد از افراد ناتوان برای رفع نیازهایشان به دستگاه‌های لازم دسترسی دارند. شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت دارند و قصد دارند که قابلیت دسترسی افراد ناتوان را بهبود ببخشند.

به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از ونچربیت، شرکت مایکروسافت تمامی تمرکز خود را روی حل مشکلات مربوط به قابلیت دسترسی گذاشته است. این شرکت بر این باور است که دو ابزار هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می‌توانند این معضل را برطرف کنند.
ماری بلارد، معمار ارشد قابلیت دسترسی در شرکت مایکروسافت است که به بهبود این قابلیت کمک‌های فراوانی کرده است.
 
ماری بلارد در بیانیه‌ای که در خصوص همایش بیلد مایکروسافت منتشر کرد، اظهار داشت: «ما به این اعتقاد رسیده‌ایم که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان اطلاعات زیادی راجع به افراد معلول و ناتوان به دست آورد و مشکلات زیادی از آنها را حل و فصل کرد. ما به دنبال استقلال این افراد در انجام کارها هستیم.»
 افراد ناتوان

وی افزود: «هدف ما از توسعه فناوری، پیشرفت صرف نیست. ما به دنبال برطرف کردن نیاز افراد گوناگون از جمله اشخاص ناتوان هستیم و مشتاقانه این هدف را دنبال می‌کنیم.»
گفتنی است ماری بلارد یازده سال است که در این حوزه کار می‌کند و از سال 2014 به مایکروسافت پیوست و نقش اساسی و محوری را در راه‌اندازی "Disability Answer Desk" ایفا کرد.

وی در ادامه بیانیه خود اذعان داشت: «ما تمام توجه خود را بر نیازها و خواسته‌های این جمله گذاشته‌ایم و پروژه‌های مختلفی را به این افراد اختصاص داده‌ایم. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می‌تواند مشکل قابلیت دسترسی را حل کند. این دو فناوری راهکاری جامع برای پاسخ به نیازهای افراد ناتوان است.»
 
کد مطلب: 56573
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام