۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۰

هوش مصنوعی به کمک رستوران‌های محبوب مک‌دونالد می‌آید

ایتنا - برخورداری از امکان استفاده از چنین داده‌هایی در زنجیره تامین بسیار می‌تواند مفید واقع شود، این را احسان ارجمند، استادیار سیستمهای اطلاعاتی و تحلیلی در دانشگاه اوهایو می‌گوید.
هوش مصنوعی به کمک رستوران‌های محبوب مک‌دونالد می‌آید
این غول دنیای رستوران‌ها از هوش مصنوعی برای تغییر منوهای خود بدون نیاز به پیاده شدن خودرو (drive-thru) استفاده می‌کند، و قابلیت‌های جدید پشت پرده را برای طرح‌ریزی تقاضا وارد عمل می‌کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از سیودایو، Golden Arches با یک سیستم خودکار که پیشنهاد لحظه‌ای منو را بر مبنای روندهای مورد نظر و سفارش‌های مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند شخصی‌سازی خدمات را وارد سطحی جدید کرده است. این تکنولوژی جدید در حالی که تجربه مشتری را ارتقاء خواهد داد، محرکه انعطاف‌پذیری بیشتر و پاسخ‌دهی سریع زنجیره تامین نیز خواهد بود.
 
مک‌دونالد در ماه مارس اعلام کرد که یک شرکت خاورمیانه‌ای به نام Dynamic Yield را، که نرم‌افزار شخصی‌سازی تولید می‌کند، به تملک در می‌آورد. این غول دنیای فست‌فودها در بیانیه‌ای اعلام کرد که منوهای سفارش غذا بدون پیاده شدن از خودرو (drive-thru) بر اساس ساعت روز، آب و هوا، ترافیک فعلی رستوران و آیتم‌های پرطرفدار لحظه‌ای منو متغیر خواهند بود.
 
این منوها به طور دینامیک با ارائه سفارشها توسط مشتریان تغییر خواهند کرد.
 
سفارش دادن یک Big Mac می‌تواند نشانه این باشد که یک وعده غذایی ترکیبی (combo meal) و یک میلک‌شِیک سفارش داده خواهد شد؛ یا مثلا به طور معمول همراه با سفارش یک سالاد یک بتری آب هم سفارش داده می‌شود.  
 
مک‌دونالدز این مفهوم را در چند مکان در سال 2018 تست کرد و آن در سال جاری، علاوه بر کیوسک‌ها و اپ مک‌دونالد، در بیشتر رستوران‌های درایو-ترو در آمریکا نیز عرضه خواهد کرد.
 
استیو ایستربوک، مدیرعامل مک‌دونالدز، در بیانیه‌ای گفت: «با این تملک، ما هم توانائیمان برای افزایش نقشی که تکنولوژی و داده‌ها در آینده ما ایفا خواهند کرد و هم سرعت توانائیمان در پیاده‌سازی هدفمان در ایجاد تجربیات شخصی‌شده‌تر برای مشتریانمان را بسط خواهیم داد».
 

برخورداری از امکان استفاده از چنین داده‌هایی در زنجیره تامین بسیار می‌تواند مفید واقع شود، این را احسان ارجمند، استادیار سیستم‌های اطلاعاتی و تحلیلی در دانشگاه اوهایو می‌گوید.
 
ارجمند به Supply Chain Dive گفت: «این کار امکان شکلدهی یک زنجیره تامین یکپارچه را فراهم می‌آورد که از تصمیمات مشتریان شروع می‌شود و تا تصمیمات عملیاتی، استراتژی و تاکتیکی ادامه می‌یابد. به این ترتیب هدف کاهش هزینه‌های عملیاتی، کاهش فروش از دست رفته و بهبود طرحریزی محقق می‌شود».
 
 
کد مطلب: 56465
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام